Les llargues cues del carrer de Montcada, plenes de turistes esperant a visitar el Museu Picasso, podrien deixar d'existir. Des del Museu han fet un nou intent per aconseguir-ho i per això han incorporat el sistema QR a les entrades. Una aposta per fer que els visitants les comprin en línia i puguin accedir al recinte directament sense haver de passar per taquilla. L'altra novetat és que des del Museu posen a la venda 400 entrades per cada hora per tal d'esglaonar i repartir els visitants. DEIDRE HAUGHEY, responsable de Públics "Des de fa ja un any i mig que vam començar a treballar en aquest projecte amb la idea d'una banda de poder reduir les cues al carrer de Montcada i d'altra banda també procura que les aglomeracions de públic no siguin sempre durant les mateixes franges horaries al llarg del dia i d'aquesta manera que hi hagi una major qualitat de la visita al Museu." Els qui ja han provat aquestes novetats ho valoren positivament, però alguns comerciants del voltant, no tenen gaires esperances posades en el fet que això redueixi les cues que es formen al carrer. MERCÈ BEASKOA "No se, no ho crec que ho sigui. La gent no està encara massa assebentada. Això haurien de donar la informació a la gent que està al carrer i que fa la retenció perquè no els deixen entrar o perquè no hi ha l'expedició automàticament de l'entrada. Si tu li dius a la persona, al grup, a la familia, que ha d'entrar en una hora no els tinguis una hora esperant." TURISTA "A la guia deia que hi havia moltes cues però hem arribat i no hi hem trobat cues. Això ens agrada, perquè no volem fer cues per entrar als museus. En cinc minuts hem tingut els tiquets, això està molt bé." "Fa poc més d'un mes que van posar en marxa aquest sistema, per això des del Museu Picasso creuen que encara és aviat per valorar-ho però que podria ser un primer pas per reduir les llargues cues. Us ho ha explicat des del Museu Picasso, Sònia Calvó."

L’objectiu de la mesura, que es va posar en marxa al desembre i que també funciona al Parc Güell, és potenciar que tothom qui vulgui visitar el museu compri les entrades en línia i així s’estalviï les cues. La nova plataforma del Museu Picasso permet adquirir les entrades per al mateix dia, fins a dues hores abans de la visita, i escollir la franja horària. El centre permet la venda de 400 entrades en torns de 15 minuts i, des de l’exterior del museu, unes pantalles mostren fins a 15 minuts.

Una altra novetat és que les entrades incorporen un codi QR, que permet accedir el museu sense haver de passar per taquilla i, també, sense imprimir l’entrada – amb el codi QR al mòbil -.

Fa poc més d’un mes que s’ha posat en marxa aquest nou sistema i, per tant, encara és aviat per valorar l’efectivitat. Tot i això des del museu creuen que servirà per reduir les cues que es formen al carrer de Montcada.