El nou traçat del col·lector té una longitud total de 493 metres, dividits en quatre trams. A la part de Sant Andreu, connectarà amb les clavegueres dels carrers de l’Onze de Setembre, de la Riera d’Horta i de Josep Soldevila, a través de les estructures que Adif ja ha construït. En la canalització procedent d’Onze de Setembre, està previst el tancament de la conducció paral·lela existent (“bypass”). Després de creuar la plataforma ferroviària, el col·lector anirà per sota de la rambla Prim fins connectar amb la canalització existent al carrer de Santander.

Es preveu que les obres del nou col·lector, que inclouen els corresponents pous de registre, embornals i canalitzacions secundàries, durin uns 13 mesos. En la reunió de l’octubre passat amb l’Ajuntament de Barcelona, la ministra de Foment, Ana Pastor, es va comprometre a licitar-les abans de finals d’any, un termini que Adif ja difícilment podrà complir.

En tot cas, la construcció del nou col·lector és un pas endavant cap a la construcció de la nova estació ferroviària de la Sagrera i la urbanització de tota la zona, que avança des de fa anys al ralentí per manca de finançament per part de l’Estat. A hores d’ara, totes les administracions implicades estan pendents de trobar capital privat que hi ajudi amb la construcció d’un centre comercial a l’estació. La previsió és que tot plegat pugui estar enllestit el 2019, tot i que aquest termini s’ha endarrerit ja en diverses ocasions.