Els veïns ja poden passejar per aquesta via que s'ha convertit en un bulevard amb voreres ampliades que fan 17 metres. Per celebrar-ho: animació al carrer i inauguració oficial amb presència de les autoritats i també de l'equip que ha dissenyat el projecte. Una reforma que dóna continuïtat al tram sud del passeig que es va remodelar en una primera fase. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "La veritat és que el passeig de Sant Joan s'ha convertit després d'aquesta reforma en un dels carrers més macos de Barcelona. Jo crec que els veïns estaran molt contents, almenys jo estaria content de viure aquí." A banda de guanyar espai per als vianants, s'ha pacificat el trànsit amb la reducció de la calçada. Hi han quedat un carril bus i un carril de circulació per a cada sentit. Els ciclistes circulen ara en un doble carril segregat, protegit i senyalitzat pel centre de la calçada. A les voreres hi destaca la presència d'elements vegetals. L'actuació vol fer d'aquest passeig un nou corredor verd. Un altre dels objectius que persegueix la remodelació és fer dinamitzar l'activitat comercial d'aquest passeig. Un objectiu que després de dotze mesos d'obres els botiguers també confien que s'assoleixi. JOAQUIM OSUNA, quiosquer "En general s'ha fet per fer-ho bé, està tot bé, les voreres amples, els jardins... crec que serà una millora d'aquí en endavant." JOSÉ BARREIRA, propietari del bar Halley "Espero que mejore la cosa, porque hemos pasado un año muy malo, muy malo." Aquesta segona fase de remodelació del passeig de Sant Joan ha suposat una inversió de 7.5 milions d'euros.

L’alcalde, Xavier Trias, visita el nou passeig de Sant Joan acompanyat del tinent d’alcalde d’Hàbitat Urbà, Antoni Vives, i del regidor de l’Eixample, Gerard Ardanuy. L’empresa municipal BIMSA ha finalitzat aquesta setmana els treballs de reurbanització del passeig de Sant Joan en el tram comprès entre les places de Mossèn Jacint Verdaguer i de Tetuan. Les obres han durat poc més d’un any i han remodelat en total 34.527 metres quadrats, amb una inversió pública de 7,5 milions d’euros. És una de les actuacions pendents que es van desbloquejar l’any passat arran de l’acord del govern de CiU amb el PP.

El nou passeig

Les noves voreres del passeig de Sant Joan fan 17 metres d’amplada, dels quals sis han quedat totalment lliures per al pas de vianants, mentre que als 11 metres restants, sota els arbres, hi queda espai per a bancs, terrasses i zones de jocs infantils. Aquesta part queda delimitada per jardineres i un altre tipus de paviment, més drenant. S’hi ha renovat tot el mobiliari urbà i l’enllumenat ha estat substituït per làmpades de tipus LED: uns fanals de 10 metres d’alçària per il·luminar la calçada i uns altres de menys de set metres per donar llum a les voreres. La reforma també hi ha incorporat xarxa de fibra òptica, sensors i punts de connexió Wi-Fi.

Les calçades destinades al trànsit de vehicles s’han reduït, de forma que ara només queden un carril bus i un carril de circulació per a cada sentit. És un carril menys del que hi havia abans. Entre les dues calçades destinades als vehicles a motor hi ha el doble carril bici, de quatre metres d’ample, segregat, protegit i ben senyalitzat pel centre de l’avinguda. És el mateix disseny que es va aplicar al tram del passeig de Sant Joan comprès entre l’Arc de Triomf i la Gran Via, reformat entre el 2010 i el 2011, així que ara les bicicletes ja poden circular pel centre del passeig des de la Diagonal fins a l’Arc de Triomf, abandonant el carril bici només a la plaça de Tetuan, que també es creua pel centre.

Eix comercial i corredor verd

Amb la reforma del passeig de Sant Joan, l’Ajuntament pretén revitalitzar-lo com a eix cívic i comercial. L’ampliació de les voreres hauria de servir per dinamitzar el comerç a les plantes baixes. Per tal de fer compatible l’activitat comercial, també s’ha fet en aquest tram una reserva d’àrees de càrrega i descàrrega als carrers transversals al passeig. Després d’un any d’obres amb les molèsties i l’impacte que això té sobre la facturació, els comerciants confien que l’objectiu s’assoleixi i que es recuperi la vida comercial.

Un altre objectiu de la reforma era incrementar les zones verdes del passeig, que forma part d’un dels primers corredors verds de la ciutat: el que connectarà el Parc de la Ciutadella amb la serra de Collserola, amb un itinerari de vegetació i espais verds que donarà continuïtat a la flora i la fauna urbana. De cara a l’any vinent, l’Ajuntament treballa per completar el corredor en el triangle format pel Parc de les Aigües, l’Hospital de Sant Pau i el Parc dels Turons.