Els nous trens tenen nom propi. Cada un durà el nom d'una dona. Mercè Sala va ser presidenta de Renfe i l'Elvira Farreras era una escriptora i poeta del barri del Putxet. Avui els seus familiars han estat dels primers a provar els nous combois. CARLES PUIGGROS, vidu de Mercè Sala "que se'n recordin en aquets moments, quan ja fa uns quants anys que va morir, de tot el seu llegat em sembla una cosa molt important". ELVIRA GASPAR, filla d'Elvira Farreras "Treballava molt per Barcelona, però directmanet amb Ferrocarrils, a part d'usuaria eterna, tampoc tenia una relació... Ens va fer gràcia" Els noms han sortit d'un procés de participació amb les 900 entitats que hi ha al llarg del recorregut que fa l'L7. CARLES AGUSTÍ, comissionat Participació Ciutadana "Deu ni dó lo ven posada que està aquesta línia en la línia de vertebració de societat civil i associacions" Són 5 trens nous que han costat 30 milions d'euros. De moment, en circulen 2, en les properes setmanes ho faran la resta. Són el model 114, que consta només de 3 vagons, una mida que s'ajusta a les dimensions de les andanes d'aquesta línia. I tenen els seients distribuïts de tal manera que permeten una millor entrada i sortida. A més, no hi ha separació entre vagons. ENRIC TICÓ, president dels FGC "Que la industria ferroviària Catalana segueix, dins les traves que hi ha a tots nivells, segueix sent potent" SANTI VILA, conseller de Territori i Sostenibilitat "No ens podem permetre que la modernitat se segueixi associant al vehicle privat" Els trens nous se'ls ha fet fer 10.000km de proves abans de posar-los en circulació. A partir d'avui substitueixen els antics, que daten del 83, tenien ja més de 30 anys. "És més espaiós que els normals per tenir els seients distribuïts d'aquesta manera." "Prefereixo molts més, els que són un sencer que pots anar d'un costat a l'altre." "I pels carros millor, hi ha més comoditat i és més ample." Amb aquests nous trens, Ferrocarrils acaba la renovació del seu parc mòbil. La línia 7 ha augmentat un 4% els usuaris.

Els nous models de tren són de la sèrie 114, més còmodes i accessibles que els que substitueixen. Només tenen tres vagons, per tal d’adaptar-se a la llargada de les andanes de les estacions, que són més curtes que les altres línies. A més, la distribució dels seients facilita l’accés i la sortida al tren.

Els nous trens s’han batejat amb noms de dones escollits en un procés participatiu en què s’han rebut les aportacions de 900 entitats dels barris per on passa la Línia 7, que enllaça la plaça de Catalunya amb l’avinguda del Tibidabo. Els dos combois que ja circulen porten el nom de Mercè Sala, que va ser presidenta de Renfe, i d’Elvira Farreras, escriptora i cronista del barri del Putxet i el Farró. Els seus familiars han estat dels primers a provar els nous trens que han entrat en funcionament avui mateix.

La línia 7 de Ferrocarrils ha augmentat els usuaris un 4%. Tots ells es beneficiaran dels 5 nous trens que han costat 30 milions d’euros.