PAU SOTELO, portaveu de Stop Pujades Transport "És fruit de les mobilitzacions ciutadanes que hi va haver a principi de l'any 2014, i no ens semblen ajustades al que necessiten ara mateix els usuaris i usuàries. Nosaltres creiem que els preus haurien de ser molt més justos i populars, gratuïtat per als estudiants, jubilats i aturats."

Els usuaris dels transports públics que durant tot aquest any s’han mobilitzat per l’anul·lació de la pujada de tarifes que es va començar a aplicar l’1 de gener es feliciten per la baixada del preu de la T-10 anunciada avui per Jaume Collboni. Recorden que serà el primer cop en 15 anys que s’abarateix la T-10. Continuen reclamant, però, la recuperació de les tarifes de l’any passat per a tots els títols i totes les zones. Això voldria dir que la T-10 d’una zona tornés a costar els 9,80 €, en lloc dels 9,95 € anunciats. Però sobretot Stop Pujades Transport denuncia que rebaixar tarifes només a la zona 1, la que abasta tota la xarxa de metro, és un greuge comparatiu amb la resta de zones, ja molt penalitzades amb el sistema actual.

Stop Pujades Transport qualifica l’acord entre CiU i PSC de “purament circumstancial” en un any electoral, després d’uns anys en què tots dos partits han contribuït als increments tarifaris des dels respectius governs municipals. La plataforma també denuncia que, fins fa poc, l’Autoritat del Transport Metropolità deia que la seva crítica situació financera impedia fer cap mena de rebaixa.

Més enllà d’això, la plataforma d’usuaris creu que el gest de la congelació general de tarifes i la rebaixa de la T-10 d’una zona és “una treva per implantar la T-Mobilitat”, un nou sistema de gestió tarifària del qual s’ha adjudicat la gestió a CaixaBank.