VICENÇ GASCA, president de la Fundació Barcelona Comerç "Hi haurà Bargelona per molts anys?" "Esperem que sigui així, perquè són temes que donen un nom a la ciutat. Ens ajuden a posicionar-nos amb un model també de turisme i estem a les grans capitals d'Europa, i és una de les pistes més grans d'Europa. A Espanya, no tinc notícia que hi hagi una més gran. És un tema que consolida i va bé per al posicionament de la marca Barcelona, que la gent ens reconegui i que hi ha molta gent que ve aquí a gaudir del Nadal i de la pista i és un factor important perquè prenguin aquesta determinació de venir a Barcelona."

“Hi ha molta gent que ve aquí a gaudir del Nadal i de la pista i és un factor important perquè prenguin aquesta determinació de venir a Barcelona”, ha afirmat Gasca. Segons el president de la fundació, que promou aquesta instal·lació, el cost de la pista és de 600.000 euros, que financen directament els botiguers i també amb el cost de les entrades. Gasca ha respost a les crítiques que s’han fet sobre l’impacte mediambiental del recinte i ha assegurat que l’espai ha passat “tots els filtres” necessaris.

També s’ha referit sobre la campanya de Nadal i ha fet una previsió en què s’estima que s’incrementaran les vendes un 4%. Segons Gasca, un dels motius és que el mes d’octubre s’han estancat: “El temps no ens ha acompanyat i la gent no ha anat a comprar”. A partir d’aquest divendres molts dels comerciants de la fundació engeguen la campanya de festes amb promocions i descomptes.

Sobre l’obertura dels comerços durant els diumenges d’estiu, Gasca s’ha mostrat partidari de la mesura perquè el projecte “s’ha de consolidar” i ha negat que pugui afectar els hàbits de compra dels barcelonins.