El gerent municipal de Prevenció, Seguretat i Mobilitat, Joan Delort, ha presentat avui a la corresponent comissió de plenari el nou Pla de seguretat viària per a motos. El govern municipal vol posar fre al creixement de la sinistralitat entre els conductors de motos i ciclomotors. El 2013 van morir 11 persones en accidents de vehicles de motor amb dues rodes a la ciutat, cinc més que l’any anterior, i enguany ja hi ha 15 víctimes mortals.

La seguretat és precisament l’argument pel qual el govern municipal ha tornat a rebutjar la proposta del PP perquè les motos puguin circular pels carrils bus taxi. El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha assegurat que la mesura que fa anys que proposa el PP no afavoriria la seguretat dels motoristes sinó la velocitat a la que circulen, cosa que no és necessària perquè en rapidesa la moto ja és prou competitiva i el que cal millorar-ne és la seguretat. Freixedes ha citat estudis d’altres ciutats europees com Londres, segons els quals el nombre i sobretot la severitat dels accidents de moto s’incrementa quan aquests vehicles poden anar lliurement pel carril bus.

El regidor del PP Òscar Ramírez ha defensat la circulació de les motos pels carrils ara reservats per als busos i taxis. Basant-se en el darrer estudi del RACC, Ramírez ha dit que de fet un de cada quatre motoristes va pel carril bus i que el percentatge s’incrementa fins al 48% en carrers com la Gran Via o la Diagonal. El regidor del PP també ha argumentat que el pas de motos pel carril bus no només ha de servir perquè vagin més ràpid, sinó perquè puguin arribar bé a les zones avançades que tenen reservades davant de molts semàfors del centre de la ciutat. Ramírez ha acabat lamentant que el govern municipal hagi incrementat darrerament el nombre de sancions a motos que circulen pel carril bus.