El promotor privat vol fer un canvi d’usos i guanyar superfície comercial a canvi de perdre metres quadrats destinats a oficines i hotels. El pla consisteix a guanyar 6.000 nous metres de superfície comercial a costa de disminuir superfície hotelera i d’oficines. El regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi, ha dit que ara el projecte entrarà a exposició pública i estarà sotmès a al·legacions.Caldrà que s’aprovi i no estem en aquesta línia”, ha confessat el regidor, que ha reconegut que a Heron City “tenim un problema”. Ha constatat les greus complicacions que ha tingut l’operador i la sobredimensió que es va fer de l’àmbit d’oficines en el planejament inicial: “Estem en procés, hi ha debat, hi ha al·legacions. El compromís i la voluntat del govern més enllà d’haver-ho aprovat inicialment és que això no es realitzi”, ha dit Blasi.

La majoria de l’oposició tampoc no comparteix el plantejament inicial del pla. Javier Mulleras (PP) creu que es necessita un estudi d’impacte comercial per donar llum verda a una ampliació que triplica la superfície d’ús comercial. “S’ha buscat consens amb el sector comercial? Què ha fet aquest govern per valorar-ho?”, s’ha preguntat. Sara Jaurrieta (PSC) ha dit que l’ampliació d’aquesta i altres grans superfícies posa en perill l’equilibri comercial de la ciutat. Isabel Ribas (ICV-EUiA) s’ha manifestat a les antípodes comercials del govern “que es carrega el comerç de proximitat”. Els ecosocialistes proposen traslladar equipaments públics que facin d’incentiu per anar a Heron City. Jordi Portabella (ERC+Dcat+Rcat) ha dit que Blasi s’enfronta a una “pressió virulenta” de les grans superfícies per tal d’ampliar sòl comercial: “Li ha tocat a vostè i ha de mirar a arribar a acords. Hi ha un cert model que està a punt de trencar-se”, ha dit.