El Patatu és un dels personatges que convertirà el Romea en escenari infantil per un dia. El va crear l'actriu Àngels Bassas i després de protagonitzar vuit contes en paper, dels quals s'han venut més de 20.000 exemplars, ha fet el salt a l'escenari. Se'l podrà veure de carn i óssos els diumenges de desembre i gener. Al febrer donarà el relleu al firaire Míster Strómboli i els seus fenòmens. És una més de la dotzena de propostes de Viu el Teatre. Tot i la crisi dels últims anys, el cicle torna a créixer, si més no en nombre escenaris. No abandona, però, l'origen, el Teatre Poliorama, on va néixer fa 11 anys. Allà s'ha programat aquesta tardor 'Les princeses també es tiren pets', un èxit editorial i ara un musical que vol trencar els estereotips. L'oferta per a aquesta temporada va des de clàssics com 'El llibre de la selva', a càrrec de Veus Veus... fins a la dansa i la poesia visual que proposa la companyia de la ballarina Mar Gómez. Repeteixen també èxits com 'Bombolles de paper', que l'any passat va exhaurir les localitats. LLUÍS JUANET, director artístic de Viu el Teatre "Pensem que hi ha molt poca gent que va al teatre proporcionalment amb la quantitat de població. Per tant, una de les nostres principals fites és motivar a gent que no ha anat mai al teatre a què comenci a anar-hi amb els seus fills." El CCCB és el tercer espai de Viu el Teatre, dedicat només als nadons de 0 a 3 anys. Després de l'èxit de públic de l'any passat, en què es va estrenar com a escenari, enguany es podran tornar a veure espectacles com Pintamúsica. L'objectiu: superar els 25.000 espectadors.

L’onzena edició de Viu el Teatre manté l’objectiu inicial del projecte, segons el director artístic Lluís Juanet: “motivar gent que no ha anat mai al teatre a què comenci a anar-hi amb els seus fills”. Per aconseguir-ho, l’oferta es divideix segons les edats dels infants. Pel que fa al públic, la fita és assolir o superar la xifra d’espectadors de la temporada passada, que va fregar els 25.000.

Els nadons de zero a quatre anys trobaran un espai especial al CCCB, que es va estrenar l’any passat com a escenari en aquesta mostra. Amb una capacitat màxima de 60 persones, s’ofereixen espectacles amb una durada també limitada, uns 30 minuts. Repeteix, per exemple, la producció Pintamúsica, que combina cançons tradicionals i art. També hi serà un personatge popular com En Patufet, convertit en titella per la companyia La petita Brownie. I l’espectacle ‘Osset meu and the soundbox’ ofereix una experiència bilingüe, en català i en anglès, per als més petits.

El Romea es rebateja com a Petit Romea en un homenatge als cicles “per a nois i noies” que anys enrere havia organitzat la revista ‘Cavall Fort’. Hi acull tres muntatges: ‘Perduts a la Viquipèdia’, una coproducció del Grec 2013 que combina ciència i teatre per a un públic preadolescent; ‘Patatu’, basat en els contes de l’actriu Àngels Bassas, que ja ha superat els 20.000 exemplars venuts; i ‘Els secrets de Mr. Stromboli’, un firaire molt xerraire que passa dels carrers als escenaris.

Al Teatre Poliorama, les propostes són de mig i gran format, i s’adrecen a infants de tres a 12 anys. A l’octubre i al novembre es podrà veure un èxit editorial convertit ara en musical: ‘Les princeses també es tiren pets’, a càrrec d’El Replà Produccions. Després de l’èxit de públic de l’any passat tornen ‘Els pastorets I+D’, un projecte impulsat per l’escola de teatre Èolia on els estudiants creen l’espectacle partint de zero i sota la direcció de Paco Mir (Tricicle). També repeteix ‘Bombolles de paper’, de Múcab Dans, que ha guanyat el premi del públic a la Fira de Teatre de Ciudad Rodrigo. La dansa de ‘Perdiendo el tiempo’ o muntatges com ‘El Petit Dalí’ i ‘El llibre de la selva’ completen el cartell.