Damián Vásquez i Tuza Islas són els ideòlegs d’aquesta plataforma, encara en fase de desenvolupament, que ofereix una forma de trobada entre les persones que volen aconseguir llaunes de cervesa i els qui els n’ofereixen al carrer. L’aplicació permet que els usuaris seleccionin si volen registrar-s’hi com a venedors o compradors. Una vegada inscrits, els possibles clients veuen la localització exacta dels llauners en un mapa i tenen l’opció de contactar-hi a través de missatges. Abans de fer servir l’app, tant qui ven com qui compra veu un missatge d’alerta molt explícit: “Vigila amb la policia! Això no és un joc”.

 

Els impulsors de la plataforma saben que la venda ambulant de cervesa és una activitat no permesa. Ells, però, defensen la iniciativa, que no consideren il·legal. Diuen que es limiten a satisfer una necessitat, i una prova d’això, afirmen, és que aquesta pràctica està molt estesa a la ciutat. El mateix dissenyador de l’eina, Damián Vásquez, admet que l’èxit de l’app dependrà de la posició que adopti l’Administració un cop es posi en marxa. Confia, a més, que la campanya de micromecenatge que iniciarà properament els permeti recollir els 5.500 € que necessiten per tirar endavant l’aplicació.

Si finalment Sexy Beer es converteix en una nova app, se sumaria a la llista d’aplicacions destinades a posar en contacte usuaris per a l’intercanvi de béns o serveis perseguits per ordenances municipals i normatives, com ha passat amb l’assistència de taxis amb cotxes particulars sense llicència Uber o la plataforma d’apartaments turístics Airbnb. Vásquez reconeix que la seva app generarà un debat legal i la compara amb Memetro, que permet als usuaris del transport públic avisar els altres usuaris dels llocs on hi ha revisors i facilitar que viatgin sense pagar.

En aquest cas, Sexy Beer planteja els mateixos problemes que envolten els llauners tradicionals, com és la possible venda d’alcohol a menors o la higiene del lloc on s’emmagatzemen les llaunes abans de vendre-les. Vásquez explica que l’app facilita que els venedors puguin vendre cervesa fins i tot des de casa seva, cosa que en millora les condicions de salubritat. No obstant això, el debat sobre la competència deslleial als establiments que tenen permesa la venda de cervesa i paguen impostos seguiria vigent en aquests casos.