Aquest cavall ha estat la icona escollida per simbolitzar l'intercanvi cultural i artístic entre Barcelona i Pequín. Si més no, durant la Beijing Design Week, un esdeveniment que l'any passat va atreure cinc milions de visitants i 1.800 dissenyadors i institucions de tot el món. Un bon aparador des d'on projectar Barcelona com a capital internacional del disseny. Com a ciutat convidada, Barcelona ha pogut desplegar tot el seu potencial en un pavelló propi de 3.500 metres quadrats en un antic tanc de gas al districte artístic de la ciutat. També empresaris i artistes barcelonins han exposat a Pequín el seu talent i creativitat per mirar d'obrir-se pas en el no fàcil però atractiu mercat xinès. MARTA MASDÉU, estudi de disseny Estiluz "El disseny de Barcelona els ha agradat molt. A més, tots estan molt interessats en venir a veure el pavelló de Barcelona. La Desing Week mou molta gent. Està agafant molta força." EUGÈNIA MARTÍ Barcelona Centre de Disseny "Per molt que t'ho expliquin des de Barcelona, si no vens aquí, i no trepitges els terrenys, no parles amb ells... no entens la cultura dels negocis. És un camí de llarg recorregut." XAVIER MAJORAL, estudi de serveis de disseny Stímulo "És inversió, temps diners.. és establir relacions de confiança." Però aquesta setmana no només s'hi ha parlat de disseny. L'alcalde, Xavier Trias, s'ha reunit amb directius d'una vintena d'empreses que volen invertir a Barcelona. I també hi ha hagut trobades amb una trentena d'operadors turístics xinesos per aconseguir portar més visitants a la ciutat. JORDI WILLIAM CARNES, director general de Turisme de Barcelona "Estem buscant el segment de poder adquisitiu i al mateix temps també aquell segment que vol organitzar convencions, congressos..." La setmana del disseny de Pequín s'acabarà demà. Clourà així l'edició amb Barcelona de convidada. Abans ho havien estat Londres, Milà i Àmsterdam.

A la setmana del disseny de Pequín també se la reconeix com un dels escenaris més estratègics per a l’intercanvi cultural i comercial entre Orient i Occident en aquestes matèries. L’any passat l’esdeveniment va atreure cinc milions de visitants, 1.800 dissenyadors i institucions de tot el món.

Com a ciutat convidada, Barcelona ha pogut desplegar tot el seu potencial en un pavelló propi de 3.500 metres quadrats en un antic tanc de gas al districte artístic de la ciutat. També empresaris i artistes barcelonins han exposat a Pequín el seu talent i creativitat per mirar d’obrir-se pas en el mercat xinès. Alguns d’ells, com ara Marta Masdéu, de l’estudi de disseny Estiluz, expliquen que “el disseny de Barcelona els ha agradat molt. A més, tots estan molt interessats a venir a veure el pavelló de Barcelona. La Desing Week mou molta gent. Està agafant molta força”. D’altres, com Eugènia Martí, de Barcelona Centre de Disseny, o Xavier Majoral, de l’estudi de serveis de disseny Stímulo, destaquen la importància de les relacions personals i la creació de climes de confiança per poder arribar a fer negocis amb la comunitat xinesa.

Però aquesta setmana no només s’hi ha parlat de disseny. L’alcalde, Xavier Trias, s’ha reunit amb directius d’una vintena d’empreses que volen invertir a Barcelona. I també hi ha hagut trobades amb una trentena d’operadors turístics xinesos per aconseguir portar més visitants a la ciutat. S’han buscat, sobretot, aquells segments amb poder adquisitiu alt, així com els que poden organitzar convencions i congressos a la ciutat.