La fórmula del Gallery Weekend ja fa temps que se celebra amb èxit a ciutats com Berlín, París, Viena o Nova York. Els professionals de l’art consideren que aquest model és aplicable a la ciutat i aquest dimecres han presentat el projecte. El Barcelona Gallery Weekend preveu concentrar exposicions, visites als museus i trobades de professionals per tal d’atraure artistes, col·leccionistes, crítics d’art i públic en general.

La iniciativa, que té un pressupost de 350.000 €, arriba gràcies a Art Barcelona (Associació de Galeries d’Art Contemporani de Barcelona) i té el suport de l’Ajuntament de Barcelona (ICUB) i el Departament de Cultura.

L’objectiu és cooperar entre les galeries, sincronitzar les forces culturals de la ciutat i crear una xarxa que associï l’oferta privada amb la pública, amb museus com el MACBA, el MNAC o el Museu Picasso. A llarg termini, el Barcelona Gallery Weekend busca millorar la imatge del sector de les galeries, activar el mercat de l’art i aconseguir que el ciutadà barceloní visiti més aquests espais.