Reunió tècnica del pla Inuncat. Hi participen membres de Protecció Civil, el Servei Meteorològic de Catalunya, l'Agència Catalana de l'Aigua i de l'Institut Cartogràfic i Geològic. Per tots ells, els darrers episodis de precipitacions han aportat dades excepcionals. Els cabals de rius com el Llobregat i la Muga van arribar als 300 metres cúbics per segon. Però la part positiva és que malgrat les crescudes sobtades, els cabals també han baixat ràpidament. JORDI AURICH, director general de Protecció Civil "Les nostres lleres estan preparades per absorbir aquestes quantitats d'aigua però no abaixem la guàrdia. El que és més preocupant són aquestes pujades sobtades que no es veien des de 1982." Amb aquests comportaments sobtats, Protecció Civil alerta la població de no atançar-se vora les conques i les lleres dels rius pel perill que suposa. Sobre la incidència a l'AVE que va causar la inundació de les vies a l'estació de Girona, ja se'n sap la causa. "Es va malmetre un mur de contenció i això va provocar que s'inundés la via." Per la Generalitat, l'acumulació de pluges, no només durant aquests darrers dies, sinó també pels registres de l'estiu i especialment el mes de setembre han causat l'incident. La circulació de l'AVE entre Girona i Figueres encara roman interrompuda.

Membres de Protecció Civil, el Servei Meteorològic de Catalunya, l’Agència Catalana de l’Aigua, l’Institut Cartogràfic i Geològic i de la Confederació Hidrogràfica de l’Ebre formen part del grup de treball del pla Inuncat que s’ha reunit aquest dimarts al Departament d’Interior . Per tots ells, els darrers episodis de precipitacions han aportat dades excepcionals. Els cabals de rius com el Llobregat, l’Onyar i la Muga van arribar als 300 metres cúbics per segon en un breu període de temps. “Aquestes pujades sobtades no es veien des de les inundacions de 1982”, ha alertat Jordi Aurich, director general de Protecció Civil.

Però la part positiva és que malgrat les crescudes immediates, els cabals també han baixat ràpidament. “Ha quedat demostrat que les lleres dels nostres rius estan preparades per absorbir aquestes quantitats d’aigua”, ha declarat Aurich. L’acumulació de pluges durant l’estiu i, especialment, el mes de setembre preocupava els responsables per la capacitat d’absorció del subsòl.

Tot i que aquest grup de treball no ha investigat concretament l’incident que es va produir a les vies de l’AVE, al pas per l’estació de Girona, Protecció Civil es va posar en contacte amb Adif per tractar les inundacions que van afectar la infraestructura. Segons Aurich, “un mur de contenció es va esfondrar” a causa de les fortes pluges i això va provocar que l’aigua entrés a les vies. La circulació de l’AVE entre Girona i Figueres encara roman interrompuda i el trajecte es cobreix amb un servei alternatiu d’autobusos, també fins a Perpinyà.