Fígaro, el polifacètic barber de Sevilla torna a cantar 23 anys després sobre els escenaris del Liceu, oferint ajuda al comte Almaviva per conquistar l'amor de Rosina. Però el malvat Don Bartolo la vol allunyar del pretendent, i la manté reclosa a casa. Aquest clàssic del segle XIX, compost per GioachinoRossini, retrata amb crítica i mofa, la societat canviant de l'època, però també va més enllà en el temps. JOAN FONT, director d''El barber de Sevilla' "Explica molt la contemporaneïtat d'ara. El món sempre està en xoc, sempre hi ha un món antic, que no accepta les noves forces, allò modern. I la nova força s'ha d'inventar nous trucs, noves maneres per disfressar-se d'altres històries per poder avançar." L'objectiu en aquest cas és clar, aconseguir que triomfi l'amor, esquivant enganys i usant la picaresca. Una història amb personatges universals que inevitablement convida el públic a identificar-s'hi. JOAN FONT, director d''El barber de Sevilla' "És com posar l'espectador davant de miralls deformadors, còncaus i convexos, que deforma la imatge per veure't a tu mateix d'aquella manera." Això mateix aconsegueix el director amb una posada en escena cent per cent Comediants. Tot plegat acompanyat per l'Orquestra del Liceu, a càrrec de Giuseppe Finzzi, i amb un doble repartiment de cantants, que s'alternaran en les vuit representacions programades.

El director de l’obra, Joan Font, explica que la temàtica de l’obra és vigent avui dia, ja que existeix “un món antic, que no accepta les noves forces, allò modern, i la nova força s’ha d’inventar nous trucs”. ‘El barber de Sevilla’ estrena el curs amb vuit representacions a partir d’aquest mateix diumenge, acompanyat de l’Orquestra del Liceu, dirigida per Giuseppe Finzi.

Tot i que aquesta òpera es representarà només fins al 25 de setembre, els amants de l’òpera continuaran tenint protagonisme al Liceu, que ha programat altres grans noms del gènere com ‘La Traviata’, de Verdi, o ‘Norma’, de Bellini, per a aquesta temporada.