Venint del Maresme, entrem a Barcelona per la Gran Via i ens endinsem a la plaça de les Glòries sense cap desviament. Una nova calçada de tres carrils permet creuar la plaça de manera recta en sentit entrada. En ser el primer dia feiner del canvi, els informadors han tingut més feina alertant els conductors. "Está más cómoda porque antes había más atascos." "Hay más carriles, me gusta." "Home, més ràpid, segur." I precisament aquesta comoditat i rapidesa per al trànsit rodat és el que no convenç alguns vianants que han de creuar la plaça. Consideren que estan travessant una autopista. "Después de las obras no me gusta por el tema del tráfico. 06:25 Hay mucho tráfico, me gustaba más antes." D'altres, en canvi, en valoren la comoditat. "En principi còmode perquè està molt ben senyalitzat. Molt acurades totes les senyalitzacions. Es veu que és un projecte ben pensat. Quan circulo amb bici és més complicat. Acostumat a anar pel camí de sempre i ara me'l canvien cada dia i no guanyo per punxades." "Em sembla perfecte perquè els carrils són amples tant per a bici com per a vianants. La visibilitat és bona. Ja veurem com queda al final però de moment va vent en popa." Amb aquest nou vial d'entrada, el trànsit a la plaça de les Glòries ha adoptat la configuració definitiva. Serà així fins que es construeixin els túnels que travessaran la plaça per sota. Un projecte que, com a màxim, estarà enllestit el 2018. Molt abans, l'obra més immediata és finalitzar tot l'enderroc del tortell aquest setembre. Les pinces han tornat a mossegar la petita part de viaducte que encara queda al costat muntanya.

El primer dia laborable amb els últims canvis de circulació viària a la plaça de les Glòries ha funcionat amb normalitat. No hi ha hagut retencions destacables tot i que els informadors han tingut més feina per guiar els conductors del nou recorregut, que ara és en línia recta i sense desviaments. Des d’aquest cap de setmana els vehicles ja poden travessar la plaça amb aquesta configuració definitiva fins que es construeixin els túnels soterrats.

El nou vial té dues calçades separades: una de tres carrils que donen continuïtat al tronc central de la Gran Via en sentit Llobregat i una altra amb el carril bus i un carril més de circulació. Aquests dos carrils connecten amb el lateral de la Gran Via a partir de l’encreuament amb el carrer de Los Castillejos, però de moment no permeten girar a la dreta cap a la Diagonal ni el carrer de Cartagena.

Precisament aquesta zona de la Diagonal, del costat muntanya, i on encara hi ha una part de viaducte dempeus, ha quedat inhabilitada per acabar els treballs d’enderroc. Aquest dilluns les pinces han tornat a la càrrega mossegant el tros de tortell viari, que desapareixerà totalment aquest setembre.