De les deu de la nit a les deu del matí del diumenge, es reformarà el tram que va de la sortida 6 a la 4. Un cop acabada aquesta primera fase, es reformarà el tram de la sortida 4 a la 3, des de les deu del matí fins a les sis de la tarda. Els cotxes que circulin per la ronda durant les obres es desviaran pel passeig de la Vall d'Hebron i es reincorporaran més endavant. Per altra banda, la circulació en sentit Llobregat d'aquesta via no es veurà afectada per aquests treballs de millora. Es tracta de la tercera i última intervenció de les tasques de manteniment de les rondes d'aquest 2014. La primera es va fer per Setmana Santa i la segona al juliol. Cada any en total es reasfalten tres quilòmetres i mig de paviment. Una dada que no és casual. El tram de rondes que pertany a l'àrea metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès fa 35 quilòmetres. Així, si cada any se'n renoven tres i mig, al cap d'una dècada queda tot l'aglomerat arreglat. De fet, entre deu i dotze anys es el període òptim per mantenir el paviment en bones condicions.

L’Ajuntament recomana utilitzar, sempre que sigui possible, altres itineraris per arribar a Nou Barris i sortir de Barcelona. La Guàrdia Urbana, que hi ha desplegat tot un dispositiu d’agents per regular el trànsit, preveu que les retencions pel tall i desviació cap a la sortida 6 s’allargaran fins a la sortida 9, a Sarrià, a partir de la qual començaran les indicacions i la reducció de carrils. La circulació en sentit Llobregat no en resultarà afectada.

Amb aquesta intervenció, s’acaben les obres de manteniment del paviment de les rondes que es faran aquest any. Per Setmana Santa, es va asfaltar la ronda del Litoral en sentit Trinitat entre Diagonal Mar i Sant Adrià de Besòs. Entre el 19 de juliol i el 3 d’agost, en dos caps de setmana diferents, la renovació del paviment de la ronda del Litoral va arribar fins al Bon Pastor en sentit Trinitat. Amb totes aquestes obres s’hauran renovat 54.600 metres quadrats de capa de rodament sonoreductor.

Cada any es renoven tres quilòmetres i mig del paviment de les rondes, que en total fan 35 quilòmetres en el tram que és responsabilitat de l’Àrea Metropolitana de Barcelona i el Consell Comarcal del Barcelonès. D’aquesta manera, cada 10 anys es renova la totalitat de l’asfalt a les rondes.