"Ha coincidido con el proceso, no tienen nada que ver. A él no se le reasignan las funciones ni se hace un nuevo modelo organizativo en base a una manifestación en la prensa, eso es un proceso de reflexión de la organización que lleva meses y no tiene nada que ver con una manifestación en la prensa más o menos afortunada." "El perfil de Giménez no era el más adecuado para la estructura de unas Urgencias muy resolutivas que requiere la nueva demanada. Ahora hay un modelo tradicional de Urgencias, semejante a como funcionan las plantas de hospitalización, con turno de mañana, y las Urgencias tienen que ser un dispositivo total abierto las 24 horas del día, los siete días de la semana, 365 días al año. Necesitábamos hacer todos esos cambios, ha habido dificultades y considerábamos que no era el mas adecuado." "Si dicen: ha estado 5 días en Urgencias, es verdad, pero ha estado ingresado en la Unidad de Preingresos Y Observación. Nadie ha dicho mentiras pero es información sesgada que necesita matización, no ha estdo desatendido en un pasillo. Esos pacientes, que son un 1 por mil, 50 de 50.000, han estado con las mismas condiciones que una unidad de hospitalización."

El doctor Xavier Giménez deixarà de ser el màxim responsable del Servei d’Urgències de l’Hospital Vall d’Hebron el proper dia 16. Segons el director del centre, “la seva destitució ja estava prevista de feia temps” i, tot i que coincideix amb la publicació d’una carta en què denuncia el col·lapse del servei, “no hi té res a veure”.

Per José Jerónimo Navas, el doctor Xavi Giménez “no tenia el perfil adequat” per dirigir un departament que des de 2013 s’està reorganitzant. S’està aplicant un canvi en el model de gestió de les Urgències que, segons Navas, servirà “per millorar l’atenció al pacient les 24 hores del dia, set dies a la setmana, 365 dies l’any”. En aquest sentit, considera que Assumpta Ricart, la nova responsable d’Urgències, “està molt més preparada” per dur terme aquests canvis.

El fins ara director d’Urgències va detallar en la carta que hi havia persones que s’havien estat cinc dies en llits al passadís esperant ser ingressades a planta. Des del centre neguen el col·lapse, tot i que admeten que 50 van estar cinc dies a urgències esperant pujar a planta. Ara bé, matisa que van estar-se a la Unitat de Preingressos i Observació del servei, una mena d’espai previ a l’ingrés hospitalari en què els pacients “estan atesos igual que si estan ingressats, i no esperant al passadís”.

Des de 2013, l’hospital està aplicant diverses mesures organitzatives que, segons el seu director, han de servir per millorar el servei i l’atenció dels pacients. Destaca que “ja no hi ha col·lapses a les sales d’espera, ni llits als passadissos”. L’hospital destaca que s’han ampliat de 30 a 60 els llits de l’Àrea d’Observació i que s’ha habilitat una àrea de consultes per a les urgències menors.