Feia temps que els empresaris d’autoescoles de Barcelona arrossegaven malestar per l’increment del temps d’espera per als alumnes que volien treure’s el carnet de conduir. En els darrers cinc anys el cos d’examinadors ha passat de 80 a 60 treballadors, un fet que ha causat que els aspirants al carnet de cotxe, moto i camió hagin d’espaiar molt més la pujada a la prova. Tot i les darreres incorporacions de personal, continua havent-hi retards. Segons Miguel Ángel Soria, gerent de l’Autoescola Bruguers de Gavà, el retard perjudica principalment els aspirants, que no poden preveure quan seran els exàmens, però també els empresaris, que han d’adaptar els horaris de feina a les necessitats, “treballant un dia 12 hores i l’altre només quatre”.

Imatges: @carlespani

De la darrera reunió de la Federació d’Autoescoles de Barcelona (FAB) en va sortir la proposta d’iniciar les mobilitzacions perquè s’ampliï el cos d’examinadors a Barcelona o que -com fa uns anys- se’ls permeti fer hores extres per mirar de reduir la bossa d’alumnes pendents d’examen. La d’aquest divendres ha estat la primera de les protestes dels empresaris de les autoescoles de la província, que denuncien que Barcelona pateix una discriminació respecte a Madrid, on els exàmens es continuen fent amb tota normalitat cada setmana. L’Autoescola Bruguers ha portat alumnes a examen aquest mateix divendres, però Soria és pessimista i no espera poder tornar a pujar “almenys fins al 2 o 3 de juliol, d’aquí a tres setmanes”.

La manifestació ha aplegat un centenar de cotxes que han anat fent sonar els clàxons durant el recorregut. Han sortit del Sot del Migdia cap a la Gran Via, on hi ha la seu de Trànsit a La Campana. La protesta ha acabat a la Subdelegació del Govern, al carrer de Mallorca.