Les màquines validadores esperen el torn per ser col·locades a lloc en una futura estació de l'L9, la del Parc Logístic, que està ja pràcticament enllestida. Caldrà esperar encara dos anys per fer-la servir, però a les andanes ja hi ha tots els detalls: mampares protectores, senyalització i bancs. Tot així, hi falta un element principal: les vies. Els túnels estan acabats, però encara buits. Els operaris hi estan col·locant aquests dies la via en un tram on els trens passaran al mateix nivell. I hi falten també altres detalls com la catenària i el cablejat. Parc Logístic és una de les 15 estacions que tindrà aquest tram de l'L9 que unirà la Zona Universitària amb les dues terminals de l'aeroport, passant per l'Hospitalet i el Prat. Es podran fer transbords a tres línies de metro i als Ferrocarrils. De cap a cap s'estima un temps aproximat de mitja hora. ARTUR MAS, president de la Generalitat "És evident que és una línia amb moltes estacions i, per tant, no és una línia ràpida, no és alta velocitat. Però és alta freqüència. És un metro. I com que és un metro, cada pocs minuts passa un comboi." S'espera que tot aquest tram el facin servir uns 23 milions de passatgers cada any. Les obres han suposat una inversió de 2.800 milions d'euros per a un traçat de 20 quilòmetres, equivalent a tota l'L1 del metro, la més llarga de la xarxa. "Els trens començaran a circular en proves a partir de la tardor, i ho faran també durant tot l'any vinent per poder inaugurar la línia a principis de 2016. TMB ja té ara a disposició tots els combois per poder posar en marxa aquest tram."

A finals de l’any passat, el conseller Vila ja va refermar el compromís de fer arribar la Línia 9 del metro a l’aeroport el 2016. Aquest dimecres ha concretat una mica més i ha anunciat, acompanyat del president de la Generalitat i en una de les noves estacions, la del Parc Logístic, que el tram entre Zona Universitària i l’aeroport de Barcelona -de la mateixa longitud que l’L1 de metro- començarà a funcionar el primer semestre de 2016. També s’ha conegut el període de proves, que arrencarà aquesta mateixa tardor: a partir de l’octubre.

El 2013 la Generalitat va renegociar els contractes amb les empreses encarregades de construir l’L9 i va obtenir prop de 200 milions d’euros més de finançament per tirar endavant l’obra.

Aeroport, Zona Franca i Fira en metro

Amb l’entrada en funcionament d’aquest ramal l’usuari podrà arribar fins a la T1 de l’aeroport, a la qual actualment només es pot accedir en autobús o vehicle propi. L’L9 també tindrà una parada per als usuaris de la T2 de l’aeroport. D’aquesta manera, Barcelona, l’Hospitalet i el Prat de Llobregat quedaran connectats per una mateixa línia.
Un altre dels temes pendents que es resoldrà amb aquesta posada en marxa és l’arribada del metro al recinte firal de l’Hospitalet, que actualment acull els congressos més importants de la ciutat, com el MWC. També Mercabarna, zona amb molta activitat, guanyarà en dos anys més mobilitat gràcies al suburbà. En un futur s’hi sumaran els treballadors de les empreses instal·lades a la Zona Franca quan es construeixi la Línia 10, que en realitat és un ramal que sortirà de l’estació de Can Tries – Gornal i que transcorrerà per sota del viaducte que passa pel carrer A.

Com estan les obres

Els trams de túnel i de viaducte ja estan executats, i també la zona de tallers de trens i la majoria d’estacions. Queda pendent la instal·lació de fibra òptica i de cable, acabar de col·locar la via i la catenària, les instal·lacions a les estacions de Zona Universitària i Parc Logístic, instal·lar-hi els ascensors, les escales mecàniques i projectar la conducció automàtica.