A Barcelona, en els últims cinc anys el cos d'examinadors ha passat de 80 a 60 treballadors. Aquest fet provoca que els aprenents que es volen treure el carnet, tant per cotxe, moto o camió s'hagin d'esperar tres setmanes o un mes. Fins fa pocs anys, es podien examinar cada setmana. ANTONIA MARTÍN, vocal de la junta directiva d'ACESTRA "Los alumnos al haber tanta espera no hacen prácticas, a pesar de que las necesitarían. Las autoescuelas pierden dinero porque los alumnos se quedan quietos." JAUME PÉREZ, president del Sot del Migdia "Hi ha moltes autoescoles que, si això continua així, hauran de tancar." A partir del mes de juny a Barcelona arribaran cinc nous examinadors. Tot i així, les autoescoles consideren que la xifra encara és insuficient i demanen a la DGT que es traslladin treballadors d'altres províncies cap a Barcelona. MARIA OLIVERA, presidenta d'Autoescoles de Barcelona i Catalunya "L'únic que volem és el mateix dret que altres províncies espanyoles, on tenen exàmens cada cinc dies. Un examen setmanal perquè l'alumne i l'autoescola es puguin programar." La Prefectura Provincial de Trànsit de Barcelona és conscient de l'increment del temps d'espera dels alumnes, però ho relaciona amb el context econòmic. ADRIÀ PUIGPELAT, cap provincial de Trànsit de Barcelona "No és que faltin examinadors, això és un context general que passa a totes les administracions. Des de fa anys no hi ha oferta 'de empleo público', és a dir, no s'augmenta la plantilla de les administracions públiques." Les autoescoles preparen mobilitzacions en cas que la situació no millori.

A Barcelona en els últims cinc anys el cos d’examinadors ha passat de 80 a 60 treballadors. Aquest fet provoca que els aprenents que es volen treure el carnet, tant de cotxe, com moto o camió s’hagin d’esperar tres setmanes o un mes. Les autoescoles es queixen que, en veure incrementat el temps d’espera, molts alumnes deixen les pràctiques per a més endavant i això els provoca greus pèrdues econòmiques. “Si la situació continua així molts haurem de tancar”, explica el president del Sot del Migdia, Jaume Pérez.

A partir del mes de juny a Barcelona arribaran cinc nous examinadors. Tot i així, les autoescoles consideren que la xifra encara és insuficient i demanen a la DGT que traslladi treballadors d’altres províncies cap a Barcelona. La presidenta d’Autoescoles de Barcelona i Catalunya, Maria Olivera, considera que el més just seria equiparar Barcelona a la resta de províncies de l’estat, on els alumnes es poden examinar cada cinc dies hàbils: “Amb un examen setmanal tant l’alumne com l’autoescola es poden programar.”

La Prefectura Provincial de Trànsit de Barcelona és conscient de l’increment del temps d’espera dels alumnes, però ho relaciona amb el context econòmic: “Fa anys que no s’augmenta la plantilla de les administracions públiques”. Tot i així, Puigpelat explica que de cara a 2014 hi ha previst un curs de formació per a nous examinadors. En cas que la situació no millori, les autoescoles preparen mobilitzacions.