Si circulem amb cotxe per la carretera de les Aigües en sentit Besòs, arriba un moment, al voltant de Vallparc, que el camí s'acaba. És precisament en aquest punt on es construirà un nou tram que vol donar continuïtat al passeig. Vegem-ho en el mapa. Des d'on som ara, naixerà una nova via que, a través d'una passarel·la, connectarà amb l'Arrabassada. Amb aquesta ampliació, la carretera de les Aigües es convertirà en un recorregut ininterromput de 21 quilòmetres que unirà Sant Pere Màrtir i Torre Baró. VICENÇ GUALLART, arquitecte en cap Ajuntament de Barcelona "Al passeig de les Aigües s'aconsegueix una mica el que es va aconseguir a les rondes, que és connectar diversos àmbits de la ciutat de Barcelona. També amb diversos perfils socials, econòmics, culturals... És a dir, generar una major democratització de l'espai." Les dues carreteres connectaran en aquest torrent, conegut com el torrent del Bacallà, amb una passarel·la de 157 metres de longitud, similar a la que ja travessa la carretera de Sarrià. Tot just quan acabi la passarel·la, en aquest espai on ara hi ha arbustos s'habilitarà un gran mirador. A continuació, també es construirà un vial perquè hi circulin vianants i ciclistes. El vial tindrà uns cinc metres d'amplada i serà paral·lel a la carretera. De moment, encara no se sap quan començaran les obres.

El projecte per allargar la carretera de les Aigües consisteix a construir un pont en el tram que passa per Horta-Guinardó. La passarel·la, que passarà per sobre la carretera de Sant Cugat (altrament anomenada de l’Arrabassada), serà d’acer amb una amplada de quatre metres i mig i una longitud de 157 metres. El projecte també inclou millorar la zona d’uns 800 metres que hi ha just abans d’arribar al punt de la nova passarel·la. Es tracta d’aconseguir que aquest tram faci els cinc metres d’amplada que té la resta de la carretera de les Aigües. D’aquesta manera, es garantirà una bona circulació tant de vianants com de bicicletes en els dos sentits de la marxa.

Aquest és el cinquè i últim tram de millores que ha anat tenint la carretera en els últims anys i està en espera de ser aprovat per un estudi d’impacte mediambiental.