Des d’ICV-EUiA, el regidor Joaquim Mestre s’ha mostrat contrari a que un servei públic porti associada un marca comercial i que el patrocinador vagi davant del nom (Vodafone Bicing). “És una colonització d’un servei públic per part d’una empresa privada”, ha denunciat Mestre, que ha recordat que la marca comercial s’ha inserit als parafangs de les bicicletes, a les estacions i a l’uniforme del personal. “Si tan els interessen els diners, acabarem veient el “Coca-Cola Bus de Barcelona?” ha ironitzat Mestre.

El regidor David Escudé (PSC) ha qualificat l’acord de patrocini “d’operació opaca” i ha assegurat que incompleix l’Ordenança del Paisatge Urbà. “No hem vist cap informe jurídic que ho avali”, ha assegurat. El mateix argument ha defensat també Joan Laporta (ERC+Dcat+Rcat), que ha dit que els diners que aportarà Vodafone “no resolen el dèficit del servei”. “Cal afrontar primer els problemes de gestió del Bicing”, ha demanat Laporta.

Des del PP, Óscar Ramírez ha matisat que el suport a la proposició d’Iniciativa ha estat per motius diferents als esgrimits pels ecosocialistes. “Estem a favor del patrocini estable, però tenim dubtes de si s’ha escollit la millor proposta”, ha dit Ramírez, que ha demanat que s’iniciï un nou concurs per aconseguir “la millor oferta econòmica”.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha explicat que l’empresa concessionària del Bicing, Clear Channel, va escollir el patrocinador entre una trentena d’opcions, i que va triar la que major aportació econòmica feia, amb menor impacte visual i amb l’aportació de millores tecnològiques. “L’Ajuntament no va poder fer cap concurs perquè els llocs on anava la publicitat no són de l’Ajuntament sinó del portador del servei”, ha dit Freixedes. Dilluns 5 de maig se celebrarà un Consell d’Administració de l’empresa municipal B:SM en què es traslladarà l’acord adoptat a la Comissió.