Durant tres setmanes una nau de sis metres de llarg per nou d’ample sorprèn els visitants del centre comercial. L’empresa Space Expedition Corporation (SXC) té previst començar a operar amb turistes a l’espai, amb naus molt similars a l’exposada, a principis de 2015. L’avió viatjarà a 60 quilòmetres de la Terra i el client compartirà la nau únicament amb el pilot. De moment ja s’han venut 200 viatges a tot el món, sobretot a japonesos, xinesos i nord-americans. La campanya de promoció a l’estat passarà únicament per la ciutat. Segons Nacho Montaña, del Departament de Màrqueting d’Alibor, el punt d’informació s’ha instal·lat a L’Illa perquè és allà on es poden captar clients que els interessen: “La gent de la ciutat que viu a la part alta, amb gran poder adquisitiu, també russos i xinesos establerts a Barcelona.” La previsió és vendre a tot l’estat uns 15 vols en un termini de dos anys. Alguns dels visitants del centre comercial s’acosten per fer fotografies a la nau i algun s’interessa pel viatge a l’espai: “Sóc fan de les naus espacials. M’encantaria fer un viatge a l’espai, però el preu és molt exagerat”, assegura un jove.

Experiències espacials més econòmiques

Des de SXC asseguren que els viatges a la Terra estan saturats i la gent vol noves experiències. Per això també s’ofereixen activitats d’entreteniment per a aquells que no poden pagar 74.000 euros per vol a l’espai de dues hores. Les altres opcions més econòmiques, de 3.000 euros, són un vol d’ingravidesa en què el turista viatja en grup durant 10 minuts. També es pot reservar en aquest punt d’informació una experiència en el simulador Desdémona, en què l’usuari pot tenir la sensació d’estar volant a l’espai, però tocant a terra i pagant 4.200 euros. L’última opció que s’ofereix al públic és fer un passeig aeri amb vol de caça, per 6.500 euros.