Aquestes obres es van licitar al gener, després d’aprovar-ho el Consell de Ministres. Consistirà en l’ampliació d’un carril per sentit al cinturó del Litoral i la construcció d’una autovia amb dues calçades de dos carrils per sentit que penetrarà fins al recinte portuari, un treball complex ja que en el tram final el vial es convertirà, primer, en un viaducte que s’elevarà per sobre de la Zona Franca, i després, discorrerà sobre l’antic curs del riu Llobregat. Tant l’Administració catalana com l’Ajuntament de Barcelona consideren aquestes obres prioritàries, per la urgència que suposa tenir una connexió directa per terra amb el Moll del Prat i la nova terminal de contenidors del grup xinès Hutchinson.

Aquest accés viari al port es realitza paral·lelament amb el ferroviari, un projecte que s’està encara redactant i la posada en servei del qual suposarà una inversió de més de 120 milions d’euros. Aquest és un dels acords a què s’ha arribat en el transcurs de la reunió mantinguda a Madrid pel conseller Vila, la ministra Pastor i el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, i que ha estat valorada positivament des de la Generalitat.