La companyia Ryanair, sense abandonar la filosofia baix cost, vol obrir-se a un altre perfil de client, el professional que viatja per negocis. Amb aquest objectiu posarà en marxa a partir de l’hivern dues noves rutes que connectaran Barcelona amb Edimburg i Manchester. També incrementaran les freqüències a vuit destinacions actuals: Londres, Milà, Venècia, París, Dublín, Budapest i Varsòvia.

La nova oferta representa un increment del 16%, amb què confien a assolir la xifra de 4.800.000 passatgers anuals a l’aeroport de Barcelona-el Prat.

Taxa polèmica

El director de la companyia, David O’Brien, ha advertit però que la taxa mediambiental que el govern català preveu aplicar a les aerolínies comercials tindrà un impacte negatiu de mig milió d’euros en Ryanair. La seva aplicació, segons l’aerolínia, podria comportar la reducció de 20 freqüències setmanals.

Millor servei

Una altra estratègia per arribar al client que viatja per feina és l’ampliació d’alguns serveis, com la possibilitat de transportar un segon paquet de mà a bord, vols silenciosos, seients assignats o la posibilitat d’utilitzar dispositius electrònics durant el vol. La reserva de vols també es pot fer a través del web de la companyia, que s’ha actualitzat.