Des de fa cinc mesos els veïns del Paral·lel conviuen amb les obres. Fins ara el gruix dels treballs s'han fet al subsòl. La instal·lació del nou col·lector que ha de resoldre els problemes de drenatge i, per tant, posar fi a les inundacions, està molt avançada. El pas següent són les actuacions a la superfície. L'Ajuntament ja ha adjudicat les obres que començaran d'aquí a un mes. Un dels principals canvis que experimentarà aquest carrer són la creació de sis places al lateral que fa frontera amb l'Eixample entre Tamarit i la ronda de Sant Pau. Les antigues illes tindran en el futur aquest aspecte. El projecte també estableix intevenir a la vorera sud i fer de vianants la majoria de les cruïlles, fet que permetrà guanyar més espai per a les persones. ANTONI VIVES, tinent d'alcalde d'Habitat Urbà "Mentre que a la banda de l'Eixample deixarem un pas per als vehicles, perquè puguin surtir al Paral·lel, i pujar o baixar de l'Eixample cap al Paral·lel, a la banda del Poble-sec el que fem és fer la continuïtat de tot el passeig i per tant podrem anar caminant de banda a banda del mateix." El carril bici es traslladarà al tronc central de la via, entre els dos sentits de la marxa. D'aquesta manera se'n vol augmentar la seguretat. L'alcalde ha assegurat avui que amb aquest projecte s'aconseguirà recuperar el dinamisme del Paral·lel. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Un esforç important perquè solucionem problemes d'inundacions, la mobilitat i qeu la gent millor i es generi activitat econòmica." El pla també preveu fer millores en la il·luminació, el paviment i l'accessibilitat de la Línia 3 a Poble-sec. A més hi haurà canvis a les terrasses, per aconseguir-ne una estètica més unificada.

Els canvis més visibles es podran veure en les actuals illetes que hi ha al cantó de l’Eixample entre els carrers de Lleida i la ronda de Sant Pau i que es transformaran en sis noves places. D’aquesta manera l’espai urbà destinat al vianant creixerà un 50%. En aquestes cruïlles es volen crear espais que puguin acollir activitats de carrer o espais per a terrasses de bars i restaurants. A la vorera sud també s’hi intervindrà per fer de vianants la majoria de les cruïlles amb els carrers del Poble-sec.

Més seguretat al carril bici

La reforma de l’avinguda no preveu modificar l’esquema de carrils de circulació però sí que es vol reubicar el carril bici i situar-lo a la part central de l’avinguda en el tram comprès entre les Drassanes i la plaça d’Espanya. Amb aquesta ubicació es vol evitar la interferència amb els cotxes que giren cap als carrers de l’Eixample. També es vol posar fi als conflictes entre els ciclistes i els passatgers que pugen o baixen de l’autobús.

La nova avinguda tindrà continuïtat, amb més de 8.000 m2 nous espais per a l’estada i el passeig. Tot plegat amb un objectiu clar: que el Paral·lel passi de ser frontera entre Sants, l’Eixample i Ciutat Vella a ser frontissa, un gran passeig ciutadà.

Millora de l’accessibilitat de la parada de Poble-sec, de l’L3

Coincidint amb la remodelació de l’avinguda, el govern català també durà a terme les obres de millora de l’accessibilitat de l’estació de l’L3 de Poble-sec. S’hi instal·laran tres ascensors i es reordenarà l’espai per incorporar-hi rampes que millorin l’accés entre les barreres de validació i els ascensors.

Les obres en superfície coincidiran durant uns mesos amb els treballs que es fan al subsòl per instal·lar un nou col·lector que ha de resoldre els problemes de drenatge i, per tant, posar fi a les inundacions. Aquesta obra està pràcticament enllestida.