L’estudi ha estat encarregat per l’entitat Amics de la Rambla i analitza diversos aspectes del passeig, com ara la demanda i l’oferta comercial de serveis, l’urbanisme comercial i el volum de visitants. A partir d’aquesta diagnosi, l’associació vol trobar les claus a l’hora de planificar una estratègia de futur i identificar oportunitats de millora. Més d’un miler de persones de diverses nacionalitats van contestar l’enquesta entre els mesos d’octubre i novembre de 2013.

Suspenen la restauració i els records

L’enquesta constata que set de cada 10 euros del pressupost dels passejants s’inverteix en serveis de restauració i botigues de records. Curiosament aquests són els serveis menys valorats del passeig. L’entitat proposa uns preus més ajustats i amb més rigor, una millora en la qualitat de l’oferta de serveis i una adequació a la demanda. La baixa nota de restauració i “souvenirs” contrasta amb la bona impressió dels aspectes culturals del passeig.

Els enquestats demanen un augment de l’oferta autòctona, específica i de qualitat, que s’ampliïn els bancs i les zones de descans i que l’oferta s’encamini més al públic local. Pel que fa al conjunt del passeig, els punts forts són el transport i l’enllumenat, mentre que a l’altre cantó de la balança hi ha el dèficit de places d’aparcament i la manca de seguretat. La valoració general que els visitants fan de la Rambla està un punt per sota de la nota que els barcelonins i els visitants posen a la ciutat.

Amb l’estudi a la mà, Amics de la Rambla creu que el passeig ha de diversificar els productes i els serveis, ha de ser més rigorós a l’hora de posar els preus i ha de valorar els elements singulars i diferenciadors que té. Tres conclusions que els fan repensar que al passeig més emblemàtic de la ciutat li cal un gir estratègic per mirar de tornar a seduir els barcelonins.