La bicicleta seguirà sent la mateixa, però amb una nova enganxina del patrocinador. Vodafone es farà un lloc al parafangs de les bicis, als anclatges de les estacions, a les furgonetes i a l'uniforme del personal. I tot amb la coincidència de colors fins ara corporatius del Bicing: el blanc i el vermell, els mateixos que els de l'empresa de telefonia. Amb el patrocini, Vodafone hi aportarà aquest any 1,2 milions d'euros, quantitat que s'anirà incrementant any rere any fins a 2016 per arribar als poc més de 4 milions. Hi ha, però, la possibilitat de prorrogar el contracte un any més. El patrocini entrarà en vigor l'1 d'abril, i ja des d'avui s'anirà renovant la imatge de les bicicletes conforme passin pel taller. El servei de Bicing costa avui 16 milions d'euros l'any. D'aquests, els usuaris en pagen 4 milions i la resta, l'Ajuntament. El patrocini de Vodafone reduirà l'aportació del consistori, que enguany haurà d'abonar menys d'11 milions. No es resol, per tant, que deixi de ser deficitari, però l'alcalde ha dit que el preu dels abonaments no s'encarirà de forma significativa. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "Es poden buscar noves fórmules de pagament, i que sigui una utilització i un pagament més just i més equitatiu per tothom, però augments importants del preu del Bicing no el tindran." Amb el patrocini es volen agilitzar, a més, altres serveis relacionats amb la telefonia mòbil. Un exemple és les possibilitats que dóna la tecnologia sense contacte NFC per, a través del telèfon, activar una bicicleta sense necessitat de passar-hi la targeta d'abonat. Però els canvis al Bicing no acaben aquí. L'Ajuntament ja ha anunciat que molt properament s'afegiran bicicletes elèctriques al servei.

L’alcalde, Xavier Trias, ha volgut deixar clar que el camí és equiparar el Bicing amb la resta de mitjans de transport públic en què l’aportació de l’Administració i la de l’usuari es reparteix a parts iguals: “Tenim una teoria, que és que el transport públic aproximadament la meitat l’han de pagar les administracions i l’altra meitat, els usuaris. Ens estem ajustant a això”. Actualment aquesta divisió no es compleix perquè dels 16 milions que costa el Bicing, l’usuari només en suporta quatre. Amb el patrocini de Vodafone els 12 milions que aporta el consistori es veuran rebaixats fins als 10,5.

La publicitat de Vodafone al Bicing serà una realitat a partir de l’1 d’abril. S’incorporarà a les bicicletes, a les estacions, a les furgonetes, a les pantalles de les parades i a les armilles del personal d’atenció, entre d’altres punts. La presència de Vodafone s’estendrà al web i a les xarxes socials. Traduït en xifres, el patrocini serà de quatre milions d’euros en els pròxims tres anys: 1,2 milions d’euros el primer any; 1,4, el segon, i 1,8, el tercer. El patrocini serà prorrogable un any més en cas que també es prorrogui la concessió amb l’empresa que gestiona el servei, Clear Channel. Sobre el cost del servei per al consistori Trias creu que es va per bon camí: “El patrocini no resol el problema, però cada vegada anem millor. El Bicing va tenint més èxit i hem d’aportar menys, ja que s’està convertint en un mitjà de transport normal a la ciutat”, ha apuntat l’alcalde, que també ha deixat oberta la porta a la possibilitat d’introduir en un futur la bicicleta elèctrica.

A banda de l’aportació econòmica, Vodafone també incorporarà millores tecnològiques que es notaran sobretot en l’aplicació per a mòbils del Bicing. L’aplicació tindrà noves funcionalitats com ara recorreguts òptims, velocitat mitjana o CO2 estalviat. A més, Vodafone treballa en tecnologia NFC (Near Field Communication) perquè es pugui activar el servei o desancorar la bicicleta a través del terminal.

El conseller delegat de Vodafone a Espanya, Antonio Coimbra, ha volgut explicar els motius que han portat a la companyia a apostar pel patrocini i ha destacat que Barcelona té un model de ciutat que coincideix amb els seus valors. Ha assegurat, en aquest sentit, que Barcelona es caracteritza per l’eficiència i professionalitat i per la capacitat per organitzar grans esdeveniments, com el Mobile World Congress. “Es dóna un encaix perfecte entre el que significa la marca Barcelona i Vodafone”, ha indicat Coimbra.