L’editorial es va posar en contacte amb el creador del personatge -per Twitter, com no podia ser d’altra manera- per proposar-li fer un recull de totes les idees que aquest fa circular a la xarxa sobre la tribu hipster. El fals modernet, que manté l’anonimat tot i l’èxit del seu personatge, va acceptar l’oferta d’escriure un llibre que segons ell mateix “està encarat a l’èxit”, tot i que admet el risc que comporta “l’experiment de portar un personatge de Twitter a un llibre”.

El personatge del Modernet de Merda fa temps que genera debat a la xarxa. Amb prop de 30.000 seguidors a Twitter, el Modernet ha arribat a associar-se amb marques com Moritz i Time Out per organitzar una  “festa de modernets” com la del juliol passat. Una festa similar a la que se celebrarà el proper dimecres 26 amb motiu de la presentació del llibre, que es posarà a la venda el proper dimarts, dia 11.

L’estil àcid del personatge l’ha portat a convertir-se en una icona de la tribu urbana dels hipsters, coneguts per l’estètica marcada per les camises de quadres i les ulleres de pasta, els hàbits i la passió pel barri de Gràcia.

Segons Fanbooks, el llibre del Modernet de Merda neix amb “expectatives potents” de cara a Sant Jordi, i esperen que se situï al podi dels més venuts del gènere de no-ficció. De fet, aquest és el primer títol de no-ficció que edita Fanbooks, creada pel Grup 62 amb l’objectiu de connectar el públic jove i l’adult a partir de les tendències, el 2.0 i els llibres amens i entretinguts.