L’Associació d’Amics del Passeig de Gràcia ha posat en marxa un pla d’acció per atreure més turistes perquè consideren que no sempre hi arriben tot i ser “de visita obligada”. S’ha creat per això The ShopPink Bus, un servei que facilitarà la connexió dels passatgers dels principals creuers amb aquest carrer comercial. Els turistes pagaran 6 € d’anada i 10 € de tornada per utilitzar aquest bus. Però els pot sortir gratis si fan una compra per valor de 100 € o més a les botigues del passeig. S’ha previst una parada ubicada al World Trade Center i entre una i dues a la mateixa via. Els creueristes acostumen a estar un únic dia a la ciutat i habitualment només visiten Ciutat Vella i la Sagrada Família.

Hi ha altres mesures que es posaran en marxa. Es podran comprar paquets d’experiències per gaudir de diverses activitats al mateix carrer. Inclouran botigues, restaurants, hotels i alguna visita a cases modernistes. Seran diferents en funció del tipus de turista i es comercialitzaran a través d’agències de viatges al país d’origen i també des de Barcelona.

Plànol exclusiu del carrer

Una altra de les novetats és que s’editarà un plànol del passeig de Gràcia amb l’oferta gastronòmica, cultural i amb les botigues de luxe. Les recepcions dels hotels i els mateixos establiments s’encarregaran de distribuir-lo, amb la intenció que acabi convertint-se en un record més.

Una Welcome Pack Card per als congressistes

Una altra acció promocional és la Welcome Pack Card, que preveu un tracte preferent, amb invitacions per a propostes culturals, gastronòmiques i comercials. Anirà dirigit als assistents de congressos, fires i convencions. El pla per captar més turistes costarà a cada comerciant uns 1.500 € l’any. Durant aquest 2014 i al llarg també de 2015 es posaran en marxa totes aquestes accions, fins a 65.