El 2010, Jordi Gili va posar en marxa una consultora i dos anys més tard es va adonar de quant feia servir LinkedIn. És la xarxa social per excel·lència en què penjar currículums i tafanejar l’experiència laboral dels usuaris però Execus la feia servir per a una altra cosa. Vendre, o més ben dit, aconseguir contactar amb els responsables de vendes de les empreses. Havien fet un canvi de xip i Gili va decidir explicar-ho en un llibre. Un cop enllestit el va enviar als directius de la companyia nord-americana amb l’excusa que a la portada feia servir el seu logotip i els demanava permís per fer-ho. I va sonar la flauta.

LinkedIn també s’havia adonat que els seus usuaris buscaven possibles clients a través de la xarxa i volien potenciar-ho. Gili i LinkedIn veien el mateix futur i van decidir col·laborar. Ara, Execus és el primer soci europeu en la Unitat de Vendes de LinkedIn, el que ells anomenen Social Selling. LinkedIn només treballa amb 13 socis a tot el món, tot un repte per a Execus.

LinkedIn, com altres serveis a Internet, vol que els usuaris passin del servei gratuït al prèmium, i per aconseguir-ho, els ha de temptar. Ara, el conjunt de noves eines de venda permet a les empreses registrades a LinkedIn fer un pas més i utilitzar-lo com un espai per vendre i buscar clients potencials, identificar els equips de venedors i de màrqueting de les companyia i contactar-los. “S’ha acabat la trucada a porta freda”, afirma Jordi Gili.

Execus ofereix serveis de formació a empreses, tant de manera física com virtual, i els assessora en la implementació d’estratègies per treure suc a LinkedIn. Després de tancar aquest gran acord, Execus preveu tancar l’exercici 2014 amb una facturació d’1,45 milions d’euros.