La ciutat es vesteix de Mobile World Congress. Les banderoles ja onegen pels carrers. I enguany més que mai, perquè aquesta edició s'obrirà als ciutadans. La iniciativa Mobile Ready promocionarà tot tipus d'activitats fora del congrés. Els carrers, les botigues, els museus i punts turístics emblemàtics com la Sagrada Família oferiran experiències relacionades amb el món de la tecnologia. AGUSTÍ CORDÓN, vicepresident de la Barcelona Mobile World Capital "Això vol dir emprovadors virtuals a les botigues de Barcelona, realitat augmentada als museus i vol dir tenir experiències des del punt de vista turístic dels llocs més emblemàtics de la ciutat." A la plaça de Catalunya, el Mobile World Centre aprofita la fira per programar conferències gratuïtes. Els visitants podran provar novetats tecnològiques com aquestes ulleres de realitat virtual. Una explosió tecnològica que també tindrà en compte els emprenedors. La trobada 4 Years From Now reunirà 1.000 professionals que buscaran inversors. FELIP PUIG, conseller d'Empresa i Ocupació "La ciutat i Catalunya estem a punt per un esdeveniment de caràcter mundial. D'un volum de facturació més que notable de l'ordre dels 17.000 - 20.000 milions d'euros que es belluguen al voltant." Barcelona ostenta la capitalitat del mòbil fins a 2018, però, per l'alcalde, cal apostar pel futur. XAVIER TRIAS, alcalde de Barcelona "La voluntat és que això es prolongui. Jo no em conformo amb que això sigui fins el 2018." A curt termini, el 27 de febrer hi haurà la Smart Shopping Barcelona. Una festa ciutadana al centre comercial Les Arenes i l'eix Creu Coberta per descobrir com comprar amb el mòbil.

El Mobile World Centre, l’espai que la Mobile World Capital té a la plaça de Catalunya, serà una finestra al congrés i un aparador de la innovació mòbil. Una desena de fabricants exposaran en aquest recinte les mateixes novetats que presentaran en primícia al recinte firal de Gran Via. Els terminals d’última generació o la darrera tecnologia de Google, les Google Glass, també hi seran. I tot plegat, al centre de la ciutat i a l’abast de tothom.

El MWC fa, en aquesta edició, un pas més enllà i s’obre a la ciutat, deixa d’estar tancat als profesionals. Així ho ha anunciat aquest dimecres el vicepresident executiu de la Fundació Mobile World Capital Barcelona, Agustí Cordon. El tret de sortida serà aquest dissabte 22, quan es posarà en marxa el projecte Mobile Ready, que ofereix a ciutadans i turistes un catàleg d’activitats, experiències i propostes de com la tecnologia mòbil pot influir en la vida quotidiana. L’objectiu és estimular l’adopció de solucions mòbils per part de sectors clau per a la ciutat, com el turisme, el comerç i les indústries creatives.

Qui vulgui podrà donar vida al drac de Gaudí mitjançant realitat augmentada o visitar la mostra mòbil de l’artista Antoni Abad que, a través d’imatges fetes amb el telèfon, dóna veu a grups marginals de diferents ciutats del món. Tota la programació es podrà descarregar a partir de dissabte a través d’Internet i una aplicació, que alhora permetrà consultar tota la informació sobre infraestructures mòbils de la ciutat.

El dijous 27 se celebrarà la Smart Shopping Barcelona al centre comercial de Les Arenes i l’Eix Comercial Creu Coberta, on els visitants podran gaudir de diferents experiències de compra a través dels dispositius mòbils. És una altra exemple de com la tecnologia envairà la ciutat durant vuit dies la ciutat, i tot el que passi a Barcelona es projectarà al món. Per això, l’alcalde, Xavier Trias, ja ha dit que no es conforma “que això duri només fins a 2018” i ha destacat durant l’acte de presentació de totes aquests activitats que el MWC “és molt important per a la nostra ciutat i no el podem perdre, Barcelona ha de seguir sent la capital mundial del mòbil.”

Emprenedors

El MWC també vol posar les coses fàcils als emprenedors. Per això, s’ha obert un espai de col·laboració per donar suport als emprenedors. Ja hi ha més de 980 inscrits, que participaran en moltes de les activitats que durant aquests dies giraran al voltant del congrés. El dijous tindran un accés privilegiat a la fira que els permetrà relacionar-se, de primera mà, amb figures clau del sector, com la presidenta d’IBM, Virginia Rometty, el fundador de Whatsapp, Jan Koum, i directius de Google o Shazam.