MARC NAVARRO I EDUARD BARRAS "Jo imprès uns 15 currículums en anglès i uns 15 en castellà." "Jo porto 7 currículums en castellà i 7 en anglès també." El Marc i l'Eduard vénen ben preparats per donar-se a conèixer al màxim d'empreses possible. Estan acabant els estudis i busquen una sortida professional. Com ells, s'espera que uns 8.000 joves passin per aquest nou congrés. L'interès que ha despertat és la prova de les dificultats que tenen els titulats per entrar al món laboral. MARTA DE LLAUDER, directora de JOBarcelona "L'hem fet perquè és una necessitat. Quan hi ha atur és una necessitat, però quan no hi hagi també és necessari un espai físic on els joves puguin trobar-se directament amb les empreses i preguntar." Més de 80 companyies de primer nivell han volgut estar presents en aquesta primera edició de JOBarcelona. El que busquen principalment és tenir els candidats cara a cara per conèixer-los millor. GLÒRIA AUSIÓ, directora de Recursos Humans de RICOH "Sí que ens fa falta sempre aquest contacte directe amb el jove, per nosaltres pulsar fins a quin punt la nostra oferta és atractiva per al tipus de gent que anem a buscar." ENTREVISTA DE FEINA A GALLINA BLANCA "Busco una feina que em permeti moure'm i a la vegada em doni la possibilitat de veure l'empresa des d'una altra òptica." ANNA LAMARCA, directora a Espanya de Recursos Humans de Gallina Blanca "Sí que hi ha coses importants com el fet de donar la mà, com el fet de mirar als ulls, com somriure. Són les típiques coses que s'expliquen sempre i que realment són importants." Els grans bancs del país, marques de roba o potents farmacèutiques són algunes de les companyies presents a JOBarcelona. Ofereixen pràctiques en alguns casos, però també contractes, que per als afortunats poden convertir-se en la primera experiència laboral.

Grans bancs (com La Caixa, Banc Sabadell o Santander), potents farmacèutiques (Roche, Sanofi, Boehringer) o marques d’alimentació (Gallina Blanca, Lidl, Bimbo, etc.). Són algunes de les empreses que han apostat per aquest nou congrés. Els seus responsables de recursos humans s’hi han desplaçat per ampliar la cartera de candidats, arribar a més perfils i conèixer cara a cara els possibles futurs empleats. A l’altra banda, s’espera que en aquests dos dies uns 8.000 joves hi busquin la seva ocasió per entrar al món laboral a través d’entrevistes personals. Tenen al seu abast unes 1.500 ofertes, tant de contractes com de pràctiques. Els interessats han de registrar-se prèviament, però la inscripció és gratuïta.

L’èxit de convocatòria del primer dia demostra la necessitat que hi havia d’una trobada d’aquest estil. La directora de JOBarcelona, Marta de Llauder, matisa: “Quan hi ha atur és una necessitat, però quan no n’hi hagi també és necessari un espai físic on els joves puguin trobar-se directament amb les empreses”. La directora de Recursos Humans de Ricoh, Glòria Ausió, també constata que “ens fa falta sempre aquest contacte directe amb el jove, per poder pulsar fins a quin punt la nostra oferta és atractiva per al tipus de gent que anem a buscar”.