Sona com un tro. És l'Airbus 380, l'avió comercial més gran del món i l'únic que opera a l'estat. Avui ha fet el primer vol regular entre Dubai i Barcelona amb l'aerolínia Emirates. Aquest matí, la carretera de la Bunyola, a tocar de l'aeroport del Prat, era plena d'aficionats. PERE ESCALA "És una enorme balena. Tens una gran 'mole', un gran transatlàntic que sembla que se't tiri a sobre. Si t'agraden els avions i la fotografia, veniu cap aquí." Al seu interior hi caben 517 passatgers repartits en dos pisos i en classe turista, "business" i primera, que poden gaudir de "suites" privades i hidromassatge. Aquells que avui han estrenat l'avió han rebut un diploma. PILAR SANMIGUEL, passatgera "L'avió és espactacularment gran, però des de fora perquè jo anava amb turista i sembla com un boeing d'abans i després veus una escala molt xula que va cap a dalt i allò és primera, però no ens han deixat provar-ho." L'arribada de l'A380 augmentarà en gairebé un 45% la capacitat del servei actual de la connexió Dubai-Barcelona. Cada setmana s'oferiran un total de 2.200 seients. ANNA GARCIA, passatgera "La meva empresa té contactes amb Dubai, volen sovint i, si Déu vol, sí que el farem servir diverses vegades." Mentre uns acabaven d'aterrar, d'altres facturaven les maletes amb l'ai al cor. "Fa una mica de por. Ha de pesar molt això, no? No sé si caurà o no caurà, ja ho veurem." Pesa més de 500 tones i veure'l enlairat és tot un miracle, ja que necessita ser empès amb l'ajuda d'un vehicle especial valorat en 400.000 euros. L'A380 d'Emirates va arribar per primera vegada a Espanya fa un any, quan va aterrar a Barcelona amb motiu de la celebració del Congrés Mundial de Mòbils. Ara hi torna, però per ser un enllaç directe amb l'Orient Mitjà. De fet, aquesta és una de les grans apostes que s'han fet a l'aeroport del Prat, però no l'única. Qatar Airways també ha reforçat la connexió amb Barcelona. A principis de 2013, va passar a tenir 10 vols setmanals cap a Doha, tres més dels que ja operava. La nordamericana US Airways, que tot just fa un mes es va fusionar amb American Airlines, estrenarà a finals del maig un nou destí des del Prat. Volarà en període estival fins a Charlotte, la ciutat més gran de Carolina del Nord, i allargarà tot l'any la connexió amb Philadelphia. La darrera notícia l'ha donat Air China. A partir de l'estiu, començarà a operar el primer vol que connecta Catalunya amb Pequín. Això sí, no serà de manera directa: tindrà una parada a Viena, un recorregut que es farà quatre vegades a la setmana. Però és una companyia del país, Vueling, la que continua aportant més passatgers al Prat. De fet, és l'aerolínia que en el darrer any ha augmentat més el número de destinacions des de Barcelona.

L’Airbus 380 és l’avió comercial més gran del món i el de l’aerolínia Emirates que ha arribat a Barcelona és, ara com ara, l’únic que opera a Espanya de forma regular. Pesa més de 500 tones i veure’l enlairar-se és tot un miracle, ja que per fer-ho necessita ser empès amb l’ajuda d’un vehicle especial, valorat en 400.000 euros. A l’interior hi caben 517 passatgers, repartits en dos pisos: hi ha 427 seients de classe turista, 76 places de la categoria “business” i 14 “suites” dotades amb tota mena de comoditats, com ara dutxes d’hidromassatge.

Emirates vola diàriament entre Barcelona i Dubai des de l’estiu de 2012. Fins ara ho feia amb un Boeing 777-300, amb capacitat per a 364 passatgers. L’any passat, coincidint amb la celebració del Mobile World Congress, va fer uns vols especials al Prat amb l’A380. L’objectiu era portar-hi i endur-se de Barcelona més de 500 congressistes que van voler venir-hi amb les màximes comoditats.

Ara, l’A380 d’Emirates volarà cada dia entre Barcelona i Dubai. Això representa un increment de quasi el 45% la capacitat del servei, perquè cada setmana s’oferiran un total de 2.200 seients. Aquells que avui han estrenat aquest vol de gran capacitat han rebut un diploma. Emirates ofereix fins dimarts vinents tarifes promocionals per comprar bitllets dels nous vols amb A380, que permeten anar i tornar de Barcelona a Dubai per 380 euros.

Més connexions internacionals al Prat

La d’Emirates és una de les grans apostes per connectar Barcelona directament amb Àsia i l’Àfrica, a través de Dubai, però no pas l’única. Qatar Airways també ha reforçat la connexió amb Barcelona. A principis de 2013, va passar a tenir 10 vols setmanals cap a Doha, tres més dels que ja operava. I a l’agost va anunciar que volia seguir creixent a l’aeroport de Barcelona-el Prat.

La nord-americana US Airways, que tot just fa un mes es va fusionar amb American Airlines, estrenarà a finals del maig una nova destinació des del Prat. Volarà en període estival fins a Charlotte, la ciutat més gran de Carolina del Nord, i allargarà tot l’any la connexió amb Filadèlfia.

La darrera notícia l’ha donat Air China. A partir de l’estiu, començarà a operar el primer vol que connecta Catalunya amb Pequín. Això sí, no serà de manera directa: tindrà una parada a Viena, un recorregut que es farà quatre vegades a la setmana.

Però és una companyia del país, Vueling, la que continua aportant més passatgers al Prat. De fet, és l’aerolínia que en el darrer any ha augmentat més el número de destinacions des de Barcelona.