La visita de la ministra de Foment ha començat a primera hora del matí. En una conferència organitzada pel Cercle d'Infraestructures, Ana Pastor ha destacat la bona predisposició de la conselleria de Territori per arribar a acords. Ha posat com a exemples la connexió d'alta velocitat amb França i les inversions a la xarxa de Rodalies. ANA PASTOR, ministra de Foment "Un entendimiento que es clave y fundamental para sumar. De la crisis solo vamos a salir sumando entre todos." Pastor ha destacat la licitació de l'accés viari al port de Barcelona, que fa unes setmanes va autoritzar el Consell de Ministres. Unes obres que podrien estar enllestides el 2017. SIXTE CAMBRA, president del Port de Barcelona "És una actuació molt important, que ha estat bloquejada durant molts anys, perquè aquest compromís ve de molt antic. Jo diria que no és necessari, sino imprescindible per l'increment que es preveu a àrtir de l'ampliació per la zona sud." La ministra ha reconegut, però, que una de les assignatures pendents és la connexió ferroviaria a la terminal T1 de l'aeroport del Prat. ANA PASTOR, ministra de Foment "Queremos que sea colaboracion publicoprivada y estamos viendo los numeros para ver si eso es posible. Las administraciones tenemos los recursos que tenemos y nos gustaría mucho que hubese inversión provada en este proyecto." Pastor també s'ha mostrat preocupada per l'estat de l'estació de Sants i ha assegurat que aviat s'iniciaran converses amb la Generalitat per fer-hi algun tipus d'actuació.

La ministra de Foment ha explicat que “s’està fent un anàlisi” per tal de trobar “solucions funcionals” per a l’estació de Sants i ha dit que, “quan tinguem un projecte, que serà compartit, ho posarem en coneixement de tothom”. Pastor, a més, ha destacat la bona predisposició de la conselleria de Territori per arribar a acords.

Pel que fa a l’acord entre Ajuntament, Generalitat i Àrea Metropolitana per finançar el transport públic, la ministra de Foment ha afirmat que no és competència seva. L’objectiu de les tres administracions era, un cop assolit, presentar-lo a l’Estat i negociar-lo.

Accés viari al port

En la visita a Barcelona, Pastor ha recordat que les obres per arribar al port de Barcelona per carretera es podrien acabar el 2017, una actuació que el president del Port de Barcelona, Sixte Cambra, considera “imprescindible per l’increment que es preveu a partir de l’ampliació per la zona sud“.

Quant a la connexió ferroviària a la terminal T1 de l’aeroport del Prat, Pastor ha reconegut que és una assignatura pendent que s’intentarà aconseguir amb la col·laboració d’inversions privades.