L’aplicació funciona mitjançant dibuixos i vídeos en què un intèrpret de llengua de signes catalana explica el significat del dibuix. Els textos de l’app es troben en català i en castellà, en funció de la llengua en la qual l’usuari tingui configurat el telèfon.

Quan les persones sordes que tinguin l’aplicació hagin d’avisar al telèfon d’emergències, hauran d’obrir l’app, seleccionar el servei que volen demanar —la policia, els bombers o l’ambulància— i especificar, entre les diferents opcions, la causa per la qual contacten amb el 112. A continuació, l’aplicació calcula la posició geogràfica de l’usuari i li demana que confirmi les dades personals que va introduir quan va instal·lar l’app, com el seu nom, l’edat i el sexe.

L’aplicació està disponible per a les 27.000 persones amb discapacitat auditiva que hi ha a Catalunya, que hauran de demanar-la a FESOCA. En aquest sentit, el conseller d’Interior, Ramon Espadaler, ha recalcat la importància de “l’accés universal per part de totes les persones, sigui quina sigui la seva ubicació geogràfica, la seva condició o el seu estat.

Està previst que en un futur es pugui estendre l’ús de l’aplicació a persones amb dificultats a la parla o a turistes que no es puguin comunicar amb el 112 a causa de l’idioma.