RICARD RIOL, president de PTP "El que no pot ser en aquests moments que hi ha aquesta problemàtica en la qualitat de l'aire, aquesta crisi que a tothom li ha rebaixat el sou o li han congelat, que el transport públic tingui unes pujades espectaculars, sobretot en els títols mes utilitzats per la gent, com la T-10 o la T-50/30."

El president de l’associació Promoció de Transport Públic, Ricard Riol, ha explicat a BTV que la pujada de preu dels títols del transport públic de Barcelona és molt negativa. Assegura que enguany n’havien demanat la congelació a causa de les retallades salarials, la manca d’increment dels carburants i la rebaixa d’alguns peatges. “Consideràvem que s’havien de reduir, però vist això sembla que ens estiguin convidant a desplaçar-nos amb vehicle privat.”

Riol troba inadmissible que es vulgui fer creure que es congelen els preus dels títols dels usuaris intensius, quan disposen de dades en què es diu que el 84% dels ciutadans fan servir la T-10 o la T-50/30. “Si més d’un 80% no són usuaris intensius, ja ens diran què és”. Considera que la T-Mes és un títol de transport que no amortitzen aquells usuaris que van i tornen de la feina. Segons la PTP i amb dades de 2013, una persona havia de fer 68 viatges al mes per amortitzar aquest bitllet, i els treballadors que van i tornen de la feina en transport públic no amortitzen aquest títol. “Que vulguin afavorir el transport públic només congelant la T-Mes, la T-Trimestre i la T-Jove és un argument fictici, enganyós.”

Per mirar d’aportar dades a l’increment, la PTP ha penjat al seu web una taula per calcular la millor tarifa en funció dels viatges que es fan. “La gent no coneix el sistema tarifari integrat”, diu Riol. I critica l’Administració, que hauria de fer-ho: “A l’ATM ja li va bé que els ciutadans facin servir la T-10; tenen una pilota financera de deute i necessita recaptar”.