El radar indica que un cotxe ha passat a 69 kilòmetres per hora per una via en què s'ha de circular a 30. Tot i sobrepassar en escreix el límit de velocitat el pilot no serà multat. La seva funció és pedagògica i busca causar una reflexió directa al conductor. Si el cotxe sobrepassa el límit, el radar marca la velocitat en vermell, en canvi, si està dins del permès, ho fa en verd. Bona part dels conductors són receptius. "M'hi he fixat, Tothom anava més lent. Em sembla bé, no hem de córrer tant." "He vist el radar que em marcava que estava conduint a 43 km per hora. Que duri per sempre!" La ubicació no és casual. El radar es troba en un punt conflictiu, en un viaducte d'uns 150 metres amb un fort pendent i ben a prop de la ronda de Dalt, un fet que comporta que molts dels cotxes pitgin l'accelerador més del compte. "No es pot agafar velocitat al mig del centre en un carrer amb escoles. Em sembla bé que no es multi, ja som grandets." El radar és una prova pilot. Ara l'Ajuntament i la Guàrdia Urbana n'analitzaran els resultats i, si són bons, se n'instal·laran més en d'altres punts de la ciutat.

El radar es troba en un punt conflictiu, just al costat de la parada dels Ferrocarrils de Reina Elisenda, en un viaducte d’uns 150 metres amb un fort pendent i ben a prop de la ronda de Dalt. Tot això comporta que molts conductors pitgin l’accelerador més del compte. El límit de velocitat és de 30 quilòmetres per hora. Quan els conductors el sobrepassen, el radar indica la velocitat en color vermell i quan el respecten, en verd.

Amb aquest nou mecanisme, també es comptabilitzarà el nombre de vehicles que circulen a més velocitat de la permesa, ja que el radar permet memoritzar les velocitats captades durant uns dies i veure si els hàbits dels conductors varien. Si la prova pilot funciona, l’Ajuntament posarà més radars “pedagògics” en altres punts de la ciutat.