El tram en què hi haurà la millora més ambiciosa és al carrer de Provença, on aquesta setmana ja hi han començat els treballs. El carril bici en aquest carrer serà de doble sentit i anirà initerrompudament des del carrer de Nicaragua fins al carrer del Pistó, incloent el tram entre el carrer de Rocafort i el passeig de Gràcia, on actualment no hi ha carril bici. En total seran més cinc quilòmetres de carril que travessaran la ciutat, des de Sants-Montjuïc fins a Sant Martí. A partir de demà començaran obres en altres punts de la ciutat, com és el carrer de Felip II. Es faran gairebé quatre quilòmetres i mig de carril bici que serviran per connectar el Poblenou, la Sagrera i el Congrés. El nou tram anirà des de la ronda del Litoral fins a la plaça del Virrei Amat. De fet, per fer-li lloc a la calçada, se suprimirà un carril de circulació entre a Felip II, entre Virrei Amat i el carrer de Garcilaso. També a partir de demà s'allargaran els carrils bici als carrers de la Selva de Mar i de Josep Pla, tots dos a Sant Martí. Una altra de les intervencions serà la millora d'algunes cruïlles on conflueixen diferents carrils bici, com ara a la Gran Via amb el carrer d'Urgell.

Aquest dilluns comencen part dels treballs de millora i ampliació de la xarxa de carrils bici que es duran a terme en els propers mesos. D’una banda es farà un nou carril al carrer de Felip II entre la Ronda del Litoral i la plaça de Virrei Amat i s’allargarà el que ja existeix als carrers de Selva de Mar i de Josep Pla.

A més, aquest cap de setmana ja han començat les tasques de millora al carril bici del carrer de Provença que passarà ser de doble sentit i anirà de punta a punta del carrer, incloent el tram entre el carrer de Rocafort i el passeig de Gràcia.

Les actuacions formen part del Pla de foment de la bicicleta, que des de fa més d’un any promou una xarxa de bici segura i més connectada entre els barris. Per això també es pintarà la via allà on faci falta per donar visibilitat al carril, s’instal·laran peces separadores i es col·locaran semàfors i senyalització vertical. També es faran tres nous carrils bici bidireccionals amb un metre d’amplada per cada sentit de circulació.

D’aquesta manera, es vol millorar la connexió entre els carrils i els carrers per fer més segurs els desplaçaments amb bicicleta. Com, per exemple, en cruïlles perilloses que necessiten millorar la senyalització. Per altra banda, amb l’increment de nous carrils s’ampliaran els quilòmetres per circular amb bici, cosa que permetrà crear nous itineraris.