La Denim by Première Vision programa dues edicions cada any. El 21 i 22 de maig arribarà a la ciutat i la cita es repetirà al novembre, i està previst que s’hi reuneixin professionals del sector d’una vintena de països. El saló de roba texana utilitzarà els 19.000 metres quadrats del pavelló 8 de la Fira de Barcelona. Segons afirma el director d’Expansió de Fira de Barcelona, Pere Camprubí, en un comunicat “Fira ha volgut apostar per un saló innovador i dinàmic, al servei d’un sector tan arrelat al nostre país com és el tèxtil, un certamen amb unes perspectives de creixement importants que, amb el nostre posicionament i experiència, podem potenciar “.

El saló es va crear el 2007 a París i des de llavors s’ha celebrat a la capital francesa, aquest any al pavelló Freyssinet. Els organitzadors han optat per traslladar el Denim by Première Vision a Barcelona pel caràcter “cosmopolita”, “dinàmic” i “creatiu” i afirmen en el comunicat que la propera edició tindrà “atmosfera espanyola”. La tria de Barcelona també ve avalada per les connexions internacionals de la ciutat, així com pel tarannà que té de capital cultural amb alt valor creatiu vinculat a la moda.

Els professionals del sector han rebut la notícia amb satisfacció, i la majoria coincideixen que és una decisió intel·ligent i que aportarà novetats a la fira. Neil Bell, de Levi Strauss & Co, ha afirmat que el lloc serà millor per la companyia, “més gran, amb una nova atmosfera i més seductor“. Nicolas Prophte, de Pepe Jeans, considera que Barcelona és interessant perquè és una intersecció dels mercats del nord i del sud i, sobretot, perquè és una ciutat sexy per un producte sexy!“.

 

 

L’any 2012 la fira va aplegar 3.000 visitants i va reunir 95 expositors.