La Carme és l'única florista que ha acceptat vendre una sèrie de productes, proposats per l'Ajuntament, per promocionar la Rambla de les Flors com a marca. La iniciativa es va començar a treballar fa un any i mig per fer difusió de l'activitat que hi fan i compensar, així, les pèrdues de treure els records d'aquests establiments, una activitat prohibida per l'ordenança. Per la Carme, cal provar i reinventar-se. CARME ROMERO, florista "Jo penso que cal apostar per un producte, que no sabem si funcionarà o no, però cal apostar per sortir d'aquesta roda d'un tipus de souvenir de baixa qualitat." Aquests són alguns dels 14 articles que s'han ofert perquè els floristes escullin. Estan basats en un disseny de l'Escola Massana però els preus els fixen els floristes i els poden encarregar a qualsevol fabricant. Per facilitar-ne l'acceptació, l'Ajuntament en finançarà l'estoc inicial, valorat en 1.000 euros. MERCÈ HOMS, regidora de Ciutat Vella "En aquesta última reunió se'ls va oferir dues coses noves. Una era la possibilitat d'adherir-se individualment i l'altra era que l'estoc inicial els sortís gratuït." Tot i així, els 15 floristes restants no s'hi han adherit, però no ho rebutgen totalment. JOSÉ MOYA, president dels floristes de la Rambla "Obrim un període d'un any, compartim els productes que teníem fins ara i els de l'Ajuntament perquè també són imans i clauers." Però l'Ajuntament ho desestima perquè els "souvenirs" estan prohibits. En canvi, els nous articles sí que estan permesos perquè són uns productes molt concrets que representen una promoció de la pròpia activitat florista o de la Rambla.

La Carme Romero és l’única florista que ha acceptat vendre una sèrie de productes, proposats pel districte de Ciutat Vella, per promocionar la Rambla de les Flors com a marca. La iniciativa es va començar a treballar fa un any i mig per fer difusió de l’activitat que hi fan i compensar, així, les pèrdues de treure els records d’aquests establiments, una activitat prohibida per l’ordenança i sancionada amb multes de 750 euros des del 15 d’octubre.

La diferència amb els “souvenirs”: promoure la Rambla de les Flors

El consistori va preparar una mostra de 14 articles perquè els floristes escollissin els més adients segons el seu criteri. Estan basats en un disseny de l’Escola Massana, el mateix que es va instal·lar a la part posterior de les parades fa un any. Els preus els fixen els floristes i els poden encarregar a qualsevol fabricant. Hi ha mocadors, bosses, clauers o postals, i un tríptic informatiu sobre la història del passeig i les flors.

Per facilitar-ne l’acceptació, l’última proposta que ha fet l’Ajuntament és finançar-ne l’estoc inicial, valorat en 1.000 euros. Tot i aquesta subvenció, els 15 floristes restants no estan convençuts amb aquesta opció. Tampoc no la rebutgen totalment. “Proposem obrim un període de proves d’un any, compartim els productes que teníem fins ara i els de l’Ajuntament perquè també són imans i clauers”, ha assenyalat José Moya, president dels floristes.

Però el districte ho desestima perquè els “souvenirs” estan prohibits. En canvi, els nous articles sí que estan permesos perquè són uns productes que representen una promoció de la pròpia activitat florista. Legalment, això ha suposat una ampliació de la llicència.