Són els colors de moda d'aquest Nadal: fúcsies, verds i roses. Els organitzadors exigien originalitat, però, sobretot, productes exòtics. FÁTIMA DEL RÍO, directora de l'escola andalusa de floristes "Hemos localizado unas velas de hace muchísimos años. Todo está hecho con barro, con semillas, con bayas, de flores... muy natural." ROSA VALLS, coordinadora de Rosa Valls Formació "Hem utilitzat les atzavares, que veieu aquí, que ja té uns grisos així. L'hem treballat amb les parafines per donar la sensació aquesta d'hivern." SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia "És molt important l'aposta que ha fet el sector per ser innovador, creatiu i per venir avui aquí a explicar i a ensenyar que hi ha decoracions que els consumidors, els ciutadans podran comprar." Nou escoles d'arreu d'Espanya han vingut avui fins a Mercabarna per mostrar als més de 2.000 assistents propostes que podran oferir als clients. "No es solo interesante que la gente vea el trabajo, sino que puedan después aplicarlo, que sepan como hacerlo al vernos a nosotros." Un dels concursos organitzats en l'edició d'enguany és el d'ornaments per menys de 12 euros. Un total de 50 floristes han mostrat els seus millors treballs, entre els quals, predominaven els centres de taula. El concurs d'arbres de Nadal ha estat un dels altres protagonistes de la fira. L'avet ha estat entre els més utilitzats, tot i que alguns l'han evitat. Entre tanta innovació no hi han faltat les decoracions més tradicionals, com les boles de Nadal o, fins i tot, algun tió.

Mercademostracions és un punt de trobada per als professionals del sector de l’art floral. Un dels punts forts de la fira són les escoles de floristes. Amb els tallers que organitzen, els professionals donen noves idees perquè els comercials puguin oferir-les als seus clients.

En aquesta edició, la trobada ha inclòs un concurs d’arbres de Nadal i un altre de guarniments econòmics. Aquest últim és el que té més interès de cara als clients, ja que es tracta de treballs fets pels floristes, com centres de taula, amb un cost de menys de 12 euros. És una manera de fer arribar noves creacions a les botigues, però que tinguin un preu assequible.