Un aperitiu abans de començar la visita. Avui a Softonic hi ha convidats de luxe: els pares dels treballadors. L'objectiu, que entenguin millor quina és la feina dels seus fills. Una tasca gens fàcil. ANNA SANTOYO "Està a la programació d'innovador. Fa coses noves per l'informàtica. Jo no te'n puc parlar perquè en si perquè ho desconec." I, per això és aquí, per veure de què treballa el seu fill. Uns altres pares, els del Guillem, s'esforcen a comprendre la feina d'un programador web. "Això què és? Això són els tests que cada vegada ha de programar tothom." GUILLEM MONT "Així poden veure una mica millor el que fas. En aquest tipus de feina els intentes explicar el que fas però és pràcticament impossible per a ells entendre-ho." "Però jo entendre-ho no, eh? Realment per on comença, per on acaba... Haig de confessar que no, que no ho entenc." Ho entenguin o no, la iniciativa de Linkedin d'obrir les portes de la feina als pares serveix, també, per enfortir els vincles entre l'empresa, els treballadors i els progenitors. TONI LÓPEZ "Avui tinc la possibilitat de sentir-me orgullós. El fet que s'obri la porta també als pares és una manera que la implicació del personal vagi més enllà i que sigui una fidelització superior. Els pares sempre volem saber el que fan els fills." "És molt treballador, penca molt, és dels que els agrada treballar però també rep, rep ambient, mitjans i de tot." I quan diu de tot, és de tot. A Softonic disposen d'una sala per relaxar-se i divertir-se. Això, la Begoña també ho ha volgut provar.

La iniciativa va néixer després que un estudi impulsat per LinkedIn mostrés que un de cada tres pares no entén a què es dediquen els fills. El mateix estudi va mostrar que el 60% dels pares voldrien conèixer millor en què consisteix la feina dels fills per poder oferir-los millors consells i donar-los suport.

La vicepresidenta de Talent de LinkedIn, Pat Wadors, ha explicat que “és comprensible” que molts pares no entenguin la feina dels seus fills “davant la gran quantitat de noves feines que han sorgit en els últims anys”.

La iniciativa s’ha celebrat a empreses de 14 països de tot el món. A l’estat espanyol, a més de LinkedIn, s’hi han sumat empreses com la marca de roba infantil Bóboli o l’empresa de programari Softonic.