Aquesta explosió té una explicació, segons el taller que poc abans havia revisat aquest cotxe. El taxista, que conduïa un Toyota Prius, va anar a un taller, perquè li fallava l'indicador de nivell del dipòsit. Com que no disposaven de la peça en aquell moment, el van advertir que no omplís el dipòsit de gas en cap moment, però que sí que podia seguir circulant amb el dipòsit de gasolina. Com que ahir la peça encara no hi era se sospita que el conductor no va fer cas de les advertències i va tornar a omplir el dipòsit de gas. Això va fer que es formés una bossa de gas al maleter i, per causes que encara es desconeixen, explosionés. Actualment es calcula que hi ha uns 1.500 vehicles que utilitzen autogàs a la ciutat de Barcelona, dels quals un 67% són taxis. Tot i això, cada vegada hi ha més particulars que decideixen adaptar el seu cotxe al sistema GLP. JORDI ZARAGOZA, propietari d'AutoSport Car-Gas Al cotxe GLP li posem un dipòsit en el lloc de la roda de recanvi o bé dins del maleter si hi ha espai, un dipòsit cilindric. Aleshores en aquest moment el que fem, com en aquest cotxe, el que fem és posar un dipòsit on aniria la roda de recanvi i posem una tanca estanca que porta, per si hi hagués una pèrdua de gas, el gas surti per sota. I en cas d'algun tipus de fuga el que faria el gas és sortir per la part de sota. Hi ha un foradet on passem els cables i té una sortida per l'exterior. Des del Síndicat de Taxis de Catalunya asseguren que es tracta d'un cas concret i d'una imprudència per part del conductor i que el cotxes amb autogàs no suposen un perill per a la seguretat.

El taxista, que conduïa un Toyota Prius, havia anat a un taller perquè li fallava l’indicador de nivell del dipòsit. Com que no disposaven en aquell moment de la peça necessària per reparar-ho, els mecànics el van advertir que de moment no omplís el dipòsit de gas, tot i que sí que podia seguir circulant amb el dipòsit de gasolina. Com que ahir la peça encara no hi era, se sospita que el conductor no va fer cas de les advertències i va tornar a omplir el dipòsit de gas. Això va fer que es formés una bossa de gas al maleter i explosionés.

L’explosió del taxi va causar tres ferits: el taxista i dos ocupants d’un cotxe que circulava darrere del vehicle accidentat. Tots tres van ser traslladats al Vall d’Hebron i poc després van ser donats d’alta.

L’autogàs segueix sent segur

Aquest accident ha generat la preocupació d’altres conductors que utilitzen autogàs. A Barcelona n’hi ha uns 1.500. La majoria (67%) són taxistes, però cada cop hi ha més particulars que decideixen adaptar el seu cotxe al sistema de GLP. Molts d’ells han preguntat sobre l’accident als tallers que els reparen el vehicle i si això es podria repetir.

Des del Síndicat del Taxi de Catalunya asseguren que es tracta d’un cas concret i d’una imprudència per part del conductor, i que el cotxes amb autogàs no suposen un perill per a la seguretat.