Després de competir amb les candidatures de París i Ginebra, aquest mes de novembre, Barcelona es convertirà per primera vegada en la capital mundial de vehicle elèctric. El 27è Simposi de Vehicles Elèctrics s'instal·larà durant tres dies a la ciutat i aplegarà més de mig miler d'experts de tot el món que presentaran els principals reptes de futur d'aquesta indústria, alhora que intentaran esvair els dubtes i les preocupacions que més generen. ADRIANA DEL SOLAR, directora de l'EVS27 "Uno de los retos que tiene el sector es que la gente no tenga este miedo de qué pasa si voy con mi vehículo y no lo puedo recargar y me quedo tirado. La infraestructura de recarga está evolucionando mucho, tenemos infraestructura de recarga rápida, que era impensable hace unos años." Una cita que marcarà, segons el mateix govern municipal, la ciutat. SÒNIA RECASENS, tinenta d'alcalde d'Economia, Empresa i Ocupació "Marca indústria, marca creixement econòmic, marca indústria i novament atraure un sector que ens permet desestacionalitzar el turisme." Per la importància del certamen s'ha decidit també fer-lo coincidir el cap de setmana abans de l'EXPOelèctric. Una mostra que es fa per tercer any consecutiu i que, en aquest cas, va més dirigida al públic general per incentivar un producte, que, segons els mateixos organitzadors, va a l'alça.

Alguns dels temes que s’abordaran al llarg d’aquests tres dies són l’augment de la durada de les bateries dels vehicles i les polítiques públiques per impulsar l’ús del transport de zero emissions. Hi assisteixen ponents de diversos països dels cinc continents, com la Xina, el Canadà, Holanda, Eslovènia, Noruega o els Estats Units.

El congrés també compta amb l’espai Ride & Drive, en què els assistents poden provar diferents vehicles elèctrics, híbrids i de pila de combustible.

Per la importància del certamen, al qual també optaven les candidatures de París i Ginebra, s’ha decidit fer-lo coincidir amb l’EXPOElèctric (16-17 de novembre). Aquesta mostra, que es fa per tercer any consecutiu, va dirigida al públic general per incentivar un producte que, segons els organitzadors, va a l’alça.

Al nostre país circulen actualment un total de 5.580 vehicles elèctrics i el 2012 es van matricular 437 d’aquests cotxes, quasi un 20% més que l’any anterior. Pel que fa a les motos, l’any passat es van vendre 316 ciclomotors i 1,150 motocicletes, fet que suposa un creixement del 17%. Un dels reptes més importants del sector ara mateix és ampliar la xarxa de carregadors per facilitar els desplaçaments llargs a la carretera.