RAIMOND BLASI, regidor de Comerç, Consum i Mercats: "Des d'un 1983 en el qual apareix una demanda, una cosa totalment inesperada amb la qual l'administració no està preprada, que van ser tots els casos de l'oli de colze, doncs aquí s'ha de generar una estructura que ha anat evolucionant en paral·lel amb les noves demandes que en el transcurs del temps i de forma periodificada han anat apareixent".

L’any 1983, arran de diverses reclamacions per intoxicació per ingesta d’oli de colza, l’Ajuntament va acabar creant el Servei d’Informació, Defensa i Educació al Consumidor (SIDEC), l’actual OMIC. Aquest organisme centralitzava aquestes queixes i d’altres que hi formalitzaven els barcelonins.

A mida que passaven els anys, encara als anys 80, l’habitatge va anar centrant la majoria de queixes. Amb el pas dels temps, però, les telecomunicacions i els productes financers han anat centrant les queixes.

En els últims cinc, l’OMIC ha vist rebaixar el nombre de consultes. L’any 2012 es van registrar 35.491 consultes, un 11% menys que al 2011. D’aquestes consultes, un 25% van acabar en reclamacions. Aquesta disminució és a causa de la caiguda del consum i també perquè els ciutadans cada cop tenen més informació i dirigeixen millor les reclamacions sense necessitat de passar per l’OMIC.

A l’espera de conèixer les dades de 2013, el regidor de Comerç, Consum i Mercats, Raimond Blasi, alerta del perill de les revisions de gas fraudulentes. Fins al novembre se n’han registrat 114.