En aquesta primera fase es mantindran els quatre carrils de circulació actuals per cada sentit, amb restriccions puntuals, per realitzar els treballs previs que permetran millorar el trànsit quan se’n talli el tronc central. Per aquest motiu, ara es reubicaran les parades d’autobús existents, sense afectar el recorregut del transport públic en superfície fins a la finalització de les obres.

En una segona fase, a partir del 4 de novembre i durant vuit mesos, es treballarà a la calçada central per realitzar l’anivellament del carrer i eliminar-ne el pas soterrat. Es tallarà completament el tronc central de la via i es restringirà la circulació a dos carrils per cada sentit – un total de quatre carrils– , fins al juny de 2014. En les fases posteriors s’anirà reconfigurant la circulació de vehicles, però es mantindran sempre dos carrils per sentit.

Es recomana evitar el tram en obres

Així, es recomana els conductors que entrin a la ciutat per la plaça de Cerdà i en sentit Besòs que busquin alternatives per la Gran Via de les Corts Catalanes, els carrers de l’Eixample, la Diagonal i la via Augusta, com a itineraris recomanats per arribar al centre de la ciutat, Gràcia, Horta-Guinardó i Nou Barris.

En sentit Llobregat, es recomana utilitzar el túnel de la Rovira o l’avinguda de Vallcarca, per arribar a Sarrià, les Corts, els túnels de Vallvidrera o la ronda de Dalt, i agafar els carrers de Lepant, Sardenya i l’avinguda príncep d’Astúries per dirigir-se al centre de la ciutat.

Els carrers més petits del barri de Sant Gervasi amb final i inici a la ronda del General Mitre també veuran afectada la circulació, amb la prohibició de girs i del pas transversal.

El director de Mobilitat, Adrià Gomila, va avançar la setmana passada quines seran les afectacions en la part alta de la ciutat per aquests treballs, i va assegurar que el trànsit a la ciutat “seguirà funcionant raonablement bé i és només en entorns on estem treballant on sí que hi haurà afectacions puntuals”. Així, va explicar Gomila, a la ronda del Mig es prohibiran alguns girs per tal que el volum de vehicles que arribi a Mitre es redueixi. A Balmes, en canvi, no es preveu cap acció complementària.

Campanya de comunicació per als veïns i per a tota la ciutadania

L’Ajuntament comença aquesta setmana a distribuir prop de 3.000 cartes a veïns i comerciants i a col·locar uns 500 avisos d’escala per informar de l’inici d’obres. A més, durant aquesta setmana i també els dies previs als tall de trànsit, Hàbitat Urbà ha previst dos punts d’informació permanent per als ciutadans i conductors, a la confluència de la ronda del  General Mitre amb el carrer de Mandri i a la cruïlla amb el carrer de Balmes, per informar de les obres, les afectacions i els principals itineraris alternatius recomanats.

Aquests punts informatius –amb cinc informadors- s’habilitaran ja aquest dijous, i el dimecres 30 i el dijous 31 d’octubre, abans del tall de trànsit de la calçada central que restringirà a dos carrils per sentit els quatre carrils actuals.