Un portaveu de la SNCF ha explicat que el llançament comercial s’espera d’aquí a final d’any, sense acabar de precisar-ne la data exacta. Això depèn del procés d’homologació de les dues companyies als respectius països. L’empresa francesa ha dit que les diferències tècniques entre les dues xarxes de ferrocarrils requereixen estudis en profunditat per garantir-ne la compatibilitat. Actualment s’estan fent proves sobre senyalització, alimentació elèctrica i compatibilitat general de les dues xarxes.

Un cop enllestida la línia, la capital francesa estarà a sis hores i 15 minuts de trajecte directe de Barcelona. El recorregut entre Tolosa de Llenguadoc i la capital catalana es farà en tres hores justes. Es preveu que l’oferta de places creixi progressivament des de la posada en servei. A França els combois circularan per trams d’alta velocitat entre París i Nimes d’una banda i entre Perpinyà i la frontera de l’altra. El tram entre Nimes i Perpinyà, poc més de 200 quilòmetres, es farà per via convencional.

La línia l’explota conjuntament la SNCF i Renfe, que fa anys que operen en comú els talgos que uneixen Madrid i Barcelona amb parís i el Talgo Marenostrum entre Cartagena i Montpeller. El Talgo nocturn Joan Miró, que connecta les estacions de la Barceloneta i París Austerlitz, podria veure’s afectat per la posada en marxa de l’AVE, ja que li podria fer perdre clients.