Cada ciclista... una càmera. Amb aquest principi bàsic els usuaris de la bicicleta es volen defensar dels conductors que no respectin el metre i mig de distància obligatòria en carretera a l'hora de fer un avançament. Són imatges que cada cop podem veure més sovint penjades a la xarxa. Si els conductors pensen que cada grup de ciclistes que es creuin porta una càmera potser s'ho pensen dues vegades abans de saltar-se una normativa que, d'altra banda, és força clara. ALBERT GARCIA, portaveu de la CCUB "Els conductors han de saber que es obligat deixar un metre i mig, passar a l'altre carril, no apretar l'accelerador si no reduir i sobretot que no vinguin altres vehicles ni ciclistes per davant, aquest és la manera d'avançar a un ciclista o a un grup de ciclistes" Per la seva banda, els conductors consideren que també s'hauria de vigilar les infraccions dels ciclistes. MANUEL VICO "Me parece bien pero lo que pasa es que también me pareceria bien lo contrario, porqué es que no hay un ciclista, pocos son, que respten las normas de tráfico" Des de la Coordinadora d'Usuaris de la bicicleta de Catalunya volen posar especial èmfasi en el comportament cada cop més cívic que han de tenir els conductors quan es troben un ciclista per la carretera, però també ens volen recordar que quan nosaltres tinguem una bicicleta i circulem pels carrers de Barcelona ho fem de la manera més relaxada possible i per això ens ofereixen aquests consells. ALBERT GARCIA, portaveu de la CCUB "Podem circular per llei, per normativa, pel centre del carril. Aixì obliguem a que el conductor faci la maniobra correctament, anar a l'altre carril." En el que va d'any han mort 24 ciclistes atropellats, una estadística que ens fa ser els primers d'Europa. Ara, des de la Coordinadora d'Usuaris de la Bicicleta volen baixar posicions en aquest rànquing i preparen altres iniciatives per aconseguir-ho.

Tenir més ulls a la carretera, d’aquesta manera la Coordinadora Catalana d’Usuaris de la Bicicleta vol que els conductors comencin a agafar consciència de la importància de mantenir la distància de seguretat. La recomanació de portar una càmera a cada bicicleta permetrà multiplicar les denúncies als conductors gravats “in fraganti” i a més és un poderós sistema dissuasiu. Segons la coordinadora, un dels motius que el ciclisme de carretera no tingui el mateix ressò que en altres països és principalment a causa de la sensació d’inseguretat que es viu a les vies de tot l’estat. Per això consideren que el fet de portar una càmera pot fer canviar la balança.

En tot cas, les gravacions de ciclistes intimidats pels conductors són cada vegada més freqüents a la xarxa i segons la coordinadora, la via sancionadora pot ser una bona solució per conscienciar els conductors més temeraris.