No s'hi acostuma a circular excessivament ràpid i, de fet, molts cicilistes ja l'utilitzen habitualment. Ara bé, l'objectiu de l'Ajuntament és que s'hi trobin més còmodes. Per això, els carrils laterals del passeig de Gràcia es convertiran en zona 30 quan es faci la reforma del carrer abans no acabi l'any. EDUARD FREIXEDES, regidor de Mobilitat "S'entén que al passeig de Gràcia hi haurà carrils centrals de 50, com ja ho són ara, i que, en canvi, els laterals estaran degudament senyalitzats com a carrils 30 i seran els carrils on haurà de conviure la bicicleta amb els vehicles motorizats, tenint en compte que els vehiles motoritzats hauran de tenir molt clar que aquell serà l'espai natural de la bicicleta." "Si els vehicles respecten els 30 km/h em sembla bé que es posi al lateral del passeig de Gràcia i on sigui." "Me parece bien porque así si hay algún peligro o algún riesgo de atropello tienes más tiempo de reacción." "Ja és la velocitat habitual del carril, tampoc no s'hi pot anar gaire més ràpid." "30 és molt poc. És gairebé com estar parat." Amb la reforma del passeig de Gràcia s'eliminaran, a més, dels carrils laterals un centenar d'aparcaments de zona blava. Al seu lloc s'hi pintaran zones de càrrega i descàrrega i aparcaments per a motocicletes. Serà el primer dels carrils de zona 30 que el consistori preveu crear a alguns carrers principals on és difícil encaixar-hi carrils bici segregats. L'alacalde, Xavier Trias, va posar sobre la taula fer-ho al carrer de Balmes i a la via Laietana.

El regidor de Mobilitat, Eduard Freixedes, ha confirmat la implantació d’aquest carril a la Comissió arran d’un prec d’Unitat per Barcelona (ERC+Dcat+Rcat) que demanava que aquests carrils estiguin segregats de la resta de la circulació. El prec de la coalició independentista feia referència a Balmes i la via Laietana, els dos exemples que l’alcalde va posar sobre la taula quan va llançar la idea de fer carrils 30 en carrers transitats per fer-hi circular bicicletes i cotxes.

Freixedes no ha acceptat el prec malgrat que ha avançat que en els primers llocs on es veurà aquest nou carril sí que estarà segregat, com en el cas del passeig de Gràcia. El regidor de Mobilitat ha dit que els carrils centrals es mantindran a 50 km/h i que els laterals se senyalitzaran com a vies 30 perquè hi puguin circular bicicletes i vehicles motoritzats, “tenint en compte que els vehicles motoritzats hauran de tenir molt clar que aquell serà l’espai natural de la bicicleta”, ha matisat Freixedes.